Skip to main content

De wifi Plus verbinding valt na een paar seconden steevast weg. Alle andere wifiverbindingen werken wel. Reset heeft niet geholpen.

Hallo ​@Claab 

Is de WiFi plus draadloos of bekabeld verbonden met de router? Indien je hem via de WiFi verbonden hebt dan helpt het misschien om hem dichter bij de router te zetten.

Hij heeft het eerder wel gedaan...

@Claab 

Heb je hem bekabeld aangesloten op de router of draadloos?

Draadloos

@Claab 

Probeer hem dichterbij de router te plaatsen of je kan hem voorzien van een fabriekreset door het resetknopje voor ongeveer 5 seconden in te drukken, je moet hem hierna wel weer eerst koppelen met een internetkabel.

Dichterbij kan niet, er zit geen voedingspunt tussen de begane grond en de eerste verdieping. Die afstand is zo beperkt dat het punt anders sowieso geen toegevoegde waarde heeft. Reset al gedaan. 

Aanvulling: als ik bedraad het toegangspunt aansluit op de router, dan branden alle lampjes. Zodra ik hem loskoppel van de router, branden de lampjes niet meer (alleen het aan/uit-lampje). Ook niet naast de router dus. ook na een reset dus. Ik denk eigenlijk dat hij gewoon defect is...

@Claab Je bent hier aan het juiste adres voor het vinden van een oplossing! Fijn om te lezen dat je al wat stappen hebt doorlopen met ​@Waqqas.

Als je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN), wil invullen in je community profiel, is de verificatie compleet. Ik kan je dan gelijk verder helpen! 

Geef je mij een seintje als je zover bent?

Hoi Teresa https://community.odido.nl/members/teresa-van-odido-482411

Ik heb de gegevens aangevuld.

Hey ​@Claab, je hebt de 5 GHz band uitgeschakeld op het modem, dan werkt het wifipunt inderdaad niet. Ik heb hem weer voor je ingeschakeld. Kan je het modem een herstart geven en het wifipunt opnieuw koppelen?

Verwarrend dat voor een apparaat dat werkt op 2.4 Ghz de 5 Ghz ingeschakeld moet zijn. Maar dat was ook meer een noodgreep. Ik heb nu beide gedaan, maar ik beland weer in dezelfde problematiek: zodra het wifipunt actief is wordt de internet / netwerkverbinding verbroken. 

PS. alle lampjes branden wel correct. 

Kan je het modem en wifipunt voorzien van een harde factory reset en het wifipunt opnieuw koppelen met de standaard instellingen ​@Claab? Het wifipunt werkt op Mesh, hiervoor moet Mesh aanstaan anders werkt het wifipunt niet. 

Allemaal gedaan, Mesh online, apparaat wordt toegevoegd aan netwerk, maar verder hetzelfde euvel.

Hoe lang moeten we het nog blijven proberen?

Ik kan het modem op dit moment niet uitlezen, kan je eens een powerflip uitvoeren ​@Claab? Dan kan ik kijken of ik wat kan zien! 

Ik weet niet wat een powerflip is, maar ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk. Mijn glasvezelverbinding blijkt zo instabiel te zijn dat er een monteur langskomt morgen. Eerst dat maar oplossen. 

Hi ​@Claab, een powerflip houdt in dat je het modem voor 20 seconden van de stroom af haalt en hem vervolgens weer aansluit. Het is goed om te zien dat je inmiddels al contact met ons hebt gehad en er nu een monteur is aangestuurd. Hou je me op de hoogte nadat de monteur langs is geweest? 

Hallo,

De monteur is langsgeweest, ik heb een nieuw modem ontvangen. Op dat moment leek de verbinding beter. Maar helaas, de snelheid is in de regel belabberd, ca. 60-100 Mb/s. Het lijkt erop dat de 5g-functionaliteit niet goed bijschakelt, ik zie daar slechts af en toe activiteit en daarmee snelheid in. 

@Claab 

En als je het WiFi Plus punt verwijderd en dan via de router interface eerst Easymesh uitschakelen en daarna 2 netwerken maakt, 2,4 GHz en 5 GHz?

Je kunt apparaten dan verbinden met enkel 2,4 GHz of 5 GHz 

Ik heb het Wifi Plus punt eerder al verwijderd. 

Dat tweede, van die 2 netwerken, dat is voor mij te ingewikkeld. 

Hi ​@Claab, als ik het met de juiste stappen kan, weet ik zeker dat het jou ook gaat lukken!

1. Verbind met een desktop of laptop met het Odido netwerk.
  2. Open een browser en ga naar http://192.168.1.1.
  3. Als er een veiligheidsmelding verschijnt, klik op 'geavanceerd' en vervolgens op 'doorgaan naar 192.168.1.1'.
  4. Als Easymesh aan staat dan hoef je enkel 2,4 GHz in te schakelen bij de WiFi instellingen.

5. Als Easymesh uit staat ga dan naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit in en klik op toepassen.

6. Maak twee netwerken aan: één voor 2,4 GHz en één voor 5 GHz.
  7. Verbind apparaten met het netwerk dat je wilt gebruiken: 2,4 GHz of 5 GHz.

Mocht je er echt niet uitkomen? Geef mij dan gerust een seintje. Ik kan dit namelijk ook voor je wijzigen, maar daar heb ik natuurlijk wel eerst jouw toestemming voor nodig. Ik hoor het graag!

Ik begrijp niet wat het doel hiervan is. Morgen komt de monteur weer.

Hoi ​@Claab, goed dat je dit aangeeft! Laat je ons weten hoe de afspraak verlopen is? Wij zijn erg benieuwd. Groetjes, Ishana

Reageer