Skip to main content
Beantwoord

WiFi plus punt werkt niet

  • 17 June 2024
  • 8 reacties
  • 229 Bekeken

WiFi punt verbindt niet zonder kabel. Met modem wel bekabeld, maar niet via stroomnet. Zodra je de internetkabel eruit haalt (stroom dus niet) valt de verbinding weg en komt ook niet meer terug. Reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd. Stroom eraf van zowel glasvezel als modem ook. 

Naast de modem dus al geen verbinding, maar verderop ook niet

 

WiFi punt betreft een zyxel wx5600

Modem betreft een zyxel t56

8 reacties

Beste Moniek,

Wat vervelend om te horen dat zowel uw WiFi-punt als uw modem niet werken. Het zou kunnen dat er een stroomstoring is, waardoor beide apparaten niet functioneren, wat uiteraard erg vervelend is. Normaal gesproken zou een WiFi-punt ook draadloos moeten werken,  met een lagere internetsnelheid dan bekabeld. Als het WiFi-punt na het resetten nog steeds niet draadloos werkt, raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice van Odido. Helaas ben ik geen medewerker van Odido, dus ik kan niet met u meekijken.

Ik wens u nog een fijne avond en aarzel niet om contact op te nemen als u verdere vragen heeft.

Met vriendelijke groet,
Kyomi

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Moniekbrink, ik help je verder! Alhoewel we wel adviseren het wifipunt bekabeld aan te sluiten, moet een draadloze verbinding zeker werken. Ik ben gelijk benieuwd wat de afstand tussen het modem en het wifipunt is. Is het te ver, dan kan het zijn dat hij draadloos inderdaad gelijk de verbinding verliest. Check bijvoorbeeld de uitleg en handleiding in dit topic. Zou je het punt eens willen verplaatsen, dichterbij het modem of mogelijk ernaast, om te kijken of de draadloze verbinding het daar wel doet? Aan je verbinding valt verder niks geks af te lezen. Ik ben benieuwd naar je reactie!

Het WiFi punt staat nu zelfs bij de modem, omdat ik wilde kijken hoe ver weg deze zou kunnen, maar hij verbindt dus überhaupt niet zonder kabel

Dit is het beeld. Ongeacht de afstand tussen de modem en het WiFi punt. Zonder kabel of met kabel via een draadloze verbindingsset, beide hetzelfde. 30 cm of in de kamer er naast, terwijl dat laatste wel gewerkt heeft (via draadloze verbindingsset), tot afgelopen zondag ineens de WiFi buiten weg viel

Reputatie 7
Badge +3

@Moniekbrink Danik je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de internetverbinding uit te meten. Ik krijg de melding dat de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime van het modem (het signaal wat binnenkomt) teveel van elkaar afwijken. Ik vermoed dat dit ook effect heeft op de wifipunten. 

Wil je het modem eens op de volgende manier een herstart geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Ik heb dit geprobeerd, maar hielp nog niet. Daarna heb ik het WiFi punt terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit had ik eerder geprobeerd, maar nu werkte het wel. 

 

Maar nu het volgende probleem: deze heeft sinds gisteravond verbinding, maar nu nog altijd niet de WiFi naam en code overgenomen van de modem.. Het is nu een op zichzelf staand punt, terwijl dit volgens mij automatisch moet gaan. Hoe kan ik dit eventueel handmatig overzetten? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Moniekbrink,

Staat EasyMesh aan op de T56? Je kunt dit controleren door in te loggen via 192.168.1.1 en dan in het menu naar Netwerkinstelling > Draadloos > EasyMesh te gaan. Dit schuifje moet aan staan. Dan zou de WX5600 de SSID en het wachtwoord moeten overnemen, eventueel na opnieuw opstarten en aansluiten. Ik ben benieuwd of dit uitkomst biedt.

Aangezien alle tips niet mochten baten heb ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. Kostte wel veel tijd om alle apparaten opnieuw te verbinden, maar het werkt nu allemaal wel weer.. 

Reageer