wifi plus en t56 modem

  • 8 December 2023
  • 12 reacties
  • 107 Bekeken

Ik doe verwoede pogingen om een extra punt te krijgen voor mijn recent geïnstalleerde t56 modem.. de oude wifipunten van mijn draytec modem en wifiplus zouden niet werken, deze dus op aangeven monteur teruggestuurd, zou ze niet nodig hebben want groot bereik. Dat viel echter tegen dus toch weer wifiplus genomen. Kreeg weer t oude type wifipunt toegestuurd. Deze teruggestuurd. Nieuw punt zou in bestelling gezet worden maar kwam maar niet. Navraag bleek niet in gang gezet en zou gedaan worden. Na nogmaals bellen bleek dat er een vixor modem.in het bestand te staan, die heb ik.niet.. uitgelegd dat ik t56 zyxel heb. Terugbellen op maandag.. nu blijkt er een nieuw t56 modem.opgestuurd te worden met extra wifipunt en een afspraak verzoek met guidion ontvangen.. Wat moet ik hier nu weer mee?  Ik wordt er moedeloos van.. heeft iemand het voorelkaar gekregen om bij een t56 zyxel modem wifiplus te bestellen en werkend gekregen?

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @MarkDor, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De oude wifipunten werken inderdaad niet met het nieuwe modem. De monteur geeft aan het juiste wifipunt geïnstalleerd te hebben, de WX5600. Op dit moment is het nieuwe apparatuur nog niet verwerkt in ons systeem waardoor we geen wijzigingen kunnen doen op je abonnement. Ik kan dus niet nog een extra WX5600 voor je bestellen. Volgens de monteur heb je er dus één in huis, klopt dit?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MarkDor, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De oude wifipunten werken inderdaad niet met het nieuwe modem. De monteur geeft aan het juiste wifipunt geïnstalleerd te hebben, de WX5600. Op dit moment is het nieuwe apparatuur nog niet verwerkt in ons systeem waardoor we geen wijzigingen kunnen doen op je abonnement. Ik kan dus niet nog een extra WX5600 voor je bestellen. Volgens de monteur heb je er dus één in huis, klopt dit?

Goedemiddag, ik heb inderdaad een WX5600 wifipunt in huis, deze is op 4 november door de monteur geinstalleerd samen met t56 modem. Extra wifipunten had hij op dat moment niet bij zich. Hoe lang duurt het verwerken nog? En hoe weet ik wanneer ik een extra punt kan bestellen? De bestelling die volgens odido supportmedewerker nu naar mij onderweg is (een t56 modem(+extra wifipunt?)) Moet ik terugsturen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarkDor, dan kun je beter het apparatuur wat de monteur neergezet heeft retourneren. Dit staat niet in ons systeem vastgelegd namelijk. De nieuwe T-56 en WX5600 die onderweg zijn namelijk wel. Doe een briefje in de doos met de uitleg en dan moet het goedkomen! 

Alles is geïnstalleerd..  incl bevestiging en key,s en dergelijke. Weer terugsturen en de nieuwe weer installeren is echt geen optie, enig idee wat mij dit al.aan tijd en moeote heeft gekost? En niet geregistreerd daar begrijp ik echt helemaal niks van, wel.degelijk kon men mij vertellen wat ik voor modem had. Heeft iemand mijn gegevens veranderd per ongeluk? Ook de support heeft ivm een 2,5g storing in mijn modem meegekeken vanavond. Laat maar zitten allemaal ik ben er klaar mee  regel zelf wel iets

Ik heb vandaag een wifi versterker ontvangen, type wx5600 en ik krijg met geen mogelijkheid deze gekoppeld aan de T56 modem. Ik heb de hele community afgezocht maar het lukt gewoon niet. Diverse malen gereset, via wps, kabel noem maar op.  Help?! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JeffDH 

Als je de WiFi punt bekabeld aansluot dan moet deze vanzelf verbinden, dit kan circa 15 minuten duren. Zie ook deze handleiding :

https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

Ja dat gebeurt helaas dus niet. Zelfs niet na een nacht zo te hebben laten staan. 

Hallo @JeffDH 

Als je de WiFi punt bekabeld aansluot dan moet deze vanzelf verbinden, dit kan circa 15 minuten duren. Zie ook deze handleiding :

https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

Dat gebeurt helaas dus niet. Ook niet na een nacht wachten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JeffDH, zou je eens een foto willen maken van de lampjes die branden op het wifipunt als je hem bekabeld aangesloten hebt? Ik zie hem wel omhoog komen in mijn lijnmeting maar inderdaad niet hoe het zou moeten en zonder apparaten verbonden aan het wifipunt. Kan zijn dat het wifipunt defect is, dan moet ik je een nieuwe opsturen!

 

Hi @JeffDH, zou je eens een foto willen maken van de lampjes die branden op het wifipunt als je hem bekabeld aangesloten hebt? Ik zie hem wel omhoog komen in mijn lijnmeting maar inderdaad niet hoe het zou moeten en zonder apparaten verbonden aan het wifipunt. Kan zijn dat het wifipunt defect is, dan moet ik je een nieuwe opsturen!


 

De lampjes branden zoals het staat in de instructie. Ik kan geen verbinding maken met het wifipunt, ook niet wanneer ik de qr code scan. Niet beschikbaar is de foutmelding en het punt is op geen enkel ander apparaat zichtbaar. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JeffDH, het wifipunt is goed aangesloten. Hij zal ook niet zichtbaar worden, dit komt omdat hij werkt op Mesh. Hij neemt het SSID (Wifi-Netwerk naam) over van het modem en zorgt ervoor dat jouw apparaat met de sterkste AP verbinding maakt. Dus of het modem of het wifipunt. Wel zien we een aantal rejects in de logging terug. Dit houd in dat je device waarmee je test, Mesh niet zo leuk vindt. Dat is ook nog mogelijk. 

Hey @JeffDH, het wifipunt is goed aangesloten. Hij zal ook niet zichtbaar worden, dit komt omdat hij werkt op Mesh. Hij neemt het SSID (Wifi-Netwerk naam) over van het modem en zorgt ervoor dat jouw apparaat met de sterkste AP verbinding maakt. Dus of het modem of het wifipunt. Wel zien we een aantal rejects in de logging terug. Dit houd in dat je device waarmee je test, Mesh niet zo leuk vindt. Dat is ook nog mogelijk. 

Ah zo, vandaar dat ik hem niet kan terugvinden. 
Ik zal het wifi punt verplaatsen naar zolder om te kijken wat er daar gebeurt met het signaal. Als het werkt zal ik jullie niet verder stalken 😉

tot zover alvast bedankt! 

Reageer