Skip to main content

Wifi Onjuist wachtwoord

  • 28 June 2024
  • 14 reacties
  • 173 Bekeken

Beste Odido medewerker,

Vandaag overgestapt naar glasvezel van Odido.
Lan werkt, maar ik kan niet inloggen op mijn wifi na mijn instellingen van deze te hebben gedaan.

Zelfs de QR code uit het modem werkt niet. Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord goed is maar als ik met mijn telefoon (Samsung Galaxy S23 Ultra) probeer in te loggen krijg ik ‘Wachtwoord Onjuist’

Ook mijn andere apparatuur kan niet inloggen.

het wachtwoord staat exact zo in de instellingen van het  modem.
Kopieren en plakken van het wachtwoord geeft ook ‘Wachtwoord Onjuist’ als melding.

Ik heb al eens gelezen dat terug gaan naar het oorspronkelijke wachtwoord kan helpen, Maar daar heb ik niks aan. Ik heb een hoop smarthome apparaten die ik dan allemaal opnieuw zou moeten instellen en bovendien wil ik een eigen wachtwoord gebruiken dat veiliger is.

Hoe kan ik dit oplossen ?

14 reacties

Reputatie 4

de zyxel weer terugzetten naar fabrieksinstellingen, inloggen en dan je oude wifi netwerk weer configureren?

Dat is een idee, dankjewel.

Ok gedaan, en ik heb geleerd dat het  probleem ontstaat wanneer ik de 2.4Ghz en 5Ghz Wifi netwerken los van elkaar wil koppelen door EasyMesh uit te schakelen en ze apart te configureren. 

Zodra ik dat doe stopt het met werken en kan ik niet op de Wifi netwerken inloggen.

Ik heb geen idee waarom dat zo is..

Edit: Voor de duidelijkheid, Ik zoek nog steeds naar een oplossing voor dit.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @singels 

Log eens in op de Zyxel en na het uitzetten van Easymesh ga terug naar het overzicht en bij de WiFi instellingen klik op het oogje naast de velden voor 2,4 GHz en 5 GHz en kies dan nieuwe wachtwoorden zodat je ook ziet wat je invult.

Hallo @singels 

Log eens in op de Zyxel en na het uitzetten van Easymesh ga terug naar het overzicht en bij de WiFi instellingen klik op het oogje naast de velden voor 2,4 GHz en 5 GHz en kies dan nieuwe wachtwoorden zodat je ook ziet wat je invult.

Dankjewel voor het meedenken.

Dit heb ik al gedaan, de wachtwoorden komen 100% overeen, maar werken evengoed niet.

Reputatie 7
Badge +15

@singels 

En als je na een fabrieksreset Easymesh aan laat en dan een andere naam en wachtwoord kiest, werkt het dan wel en kunnen alle apparaten verbinding maken?

@singels

En als je na een fabrieksreset Easymesh aan laat en dan een andere naam en wachtwoord kiest, werkt het dan wel en kunnen alle apparaten verbinding maken?

Ja zo lang als ik EasyMesh aan laat werkt het, maar ik wil graag de de 2.4 en 5Ghz opsplitsen en dat kan alleen als je EasyMesh uit zet, en dan stopt het met werken.

Reputatie 7
Badge +15

@singels 

Werkt alles niet wanneer je de netwerken splitst? Je kan eventueel ook een gastennetwerk aanmaken (2,4 GHz en via netwerkinstellingen > draadloos > gast, aangeven dat dit netwerk niet voor externe gasten is.

@singels

Werkt alles niet wanneer je de netwerken splitst? Je kan eventueel ook een gastennetwerk aanmaken (2,4 GHz en via netwerkinstellingen > draadloos > gast, aangeven dat dit netwerk niet voor externe gasten is.

Dankjewel  voor het idee. Maar het moet toch mogelijk zijn om het modem te gebruiken zoals het volgens de handleiding mogelijk moet zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@singels 

Ok heb een Zyxel-T56 met 2 gesplitste netwerken en aangepaste s namen en wachtwoorden, werkt hier zonder problemen.

@singels

Ok heb een Zyxel-T56 met 2 gesplitste netwerken en aangepaste s namen en wachtwoorden, werkt hier zonder problemen.

Dat is top, heb je dat op de normale manier of via gast accounts ?

Reputatie 7
Badge +15

@singels 

Normale manier. Easymesh uitschakelen, vinkje bij instellingen voor 2,4 GHz en 5 GHz weghalen en dan beide netwerken andere namen en wachtwoorden geven, geen gastennetwerk.

@singels

Normale manier. Easymesh uitschakelen, vinkje bij instellingen voor 2,4 GHz en 5 GHz weghalen en dan beide netwerken andere namen en wachtwoorden geven, geen gastennetwerk.

Ja, precies zo doe ik het ook. Maar dan kan ik niet meer inloggen.

Ik weet niet wie het antwoord van Waqqas als het juiste antwoord heef geselecteerd.

Normale manier. Easymesh uitschakelen, vinkje bij instellingen voor 2,4 GHz en 5 GHz weghalen en dan beide netwerken andere namen en wachtwoorden geven, geen gastennetwerk.

Ik geef duidelijk aan dat dat niet werkt bij mij. Dus het is niet het juiste antwoord voor mij.
Is Odido zelf nog van plan om mij te helpen of begint onze relatie meteen zo ?

Reputatie 7
Badge +3

@singels Mijn excuses, uiteraard help ik je graag verder bij het vinden van het beste antwoord! 

Ik weet alleen echt niet hoe ik dit werkend voor je krijg, als terugzetten naar fabrieksinstellingen niet werkt. Wat ik wel voor je kan doen, is dit zelf voor je aanpassen. Als je dit graag wil, mag je mij een privébericht sturen met de gewenste naam en het wifi wachtwoord. Ik maak dit dan meteen voor je in orde!  

Reageer