Skip to main content

Ik heb een glasvezel aansluiting maar mijn wifi blijft op 200 mb steken. Ik heb nu 2 wifi versterkers geplaatst die ik via odido heb gekregen maar geen verbetering in snelheid. Modem terug gezet mbv een monteur en het originele 2.4 ghz netwerk ingesteld. Geen verbetering. Mesh netwerk geprobeert met 2.4 e 5 ghz. Weinig tor geen verbetering. Aansluiting mbv monteur schoon gemaakt en wpa 3 naar 2 gezet. Geen verbetering. Wie heeft de gouden tip om mijn wifi naar 600 a 700 mb te liften zoals je mag verwachten met een 1 gb aansluiting?

Hallo @Jorisveenboer1980 

Zijn de WiFi versterkers bedraad of draadloos aangesloten en haal je wel een hogere snelheid wanneer je met de router verbonden bent?


Hi waqqas,

De versterkers zijn draadloos aangesloten.  En de snelheid is idd hoger als ik direct met het modem/router verbonden ben. Alle benodigde lampjes (wifi, power en link) branden groen en wifi punt lijkt het dus wel te doen.

 


@Jorisveenboer1980

De WiFi versterkers maken onderling verbinding via WiFi, als dat signaal al niet zo sterk is dan zal het signaal van de versterker ook niet beter zijn..een oplossing is kijken of je de versterker bekabeld kunt aansluiten of de versterker verplaatsen naar waar hij een betere verbinding heeft met de router.


Hi waqqas,

Bekabeld aansluiten kan helaas niet. Ik ben gisteren een uur met de monteur bezig geweest, en heb een  van de 2 zyxel wifiversterker vervangen. Monteur van gideon geeft aan dat hij ook niet weet waarom het verlies van wifi zo groot is. Alles staat goed volgens ons maar het verlies is soms meer dan 60% van 400 tot 600 mb max naast modem tot 35 op werkkamer en 120 in woonkamer ondanks werkende wifi versterkers in de buurt en een abbo van 1 gb. Ik heb nu 1 uur met een monteur gezeten en in totaal ongeveer 3 uur met telefonische ondersteuning. Ik heb echt een betere wifi nodig voor video overleggen voor werk.


Hi @Jorisveenboer1980, welkom op onze Community!

Zou je eens kunnen testen om 1 wifipunt aan te sluiten op dezelfde plek waar je de lage snelheden ervaart? Reset het modem en wifipunten en installeer er vervolgens 1. Kun je ook kijken wat de snelheid is als je hem wel bekabeld aansluit? Zorg wel dat je op een goede afstand bent van het modem om het wifipunt te testen. Kan gewoon in de woonkamer ofzo, gewoon om te kijken of hij bekabeld wel de juiste snelheid geeft. 


Hoi tommie,

 

Sorry voor de vertraging maar ik was druk met de kinderen tijdens mijn laatste week vakantie.

Ik heb al jouw stappen doorlopen. Het maakt allemaal geen verschil. Resetten, 1 wifi punt, 2 wifi punten, bekabeld of niet. Mijn wifi komt niet (standaard) boven de 200 uit en fluctueert tussen 30 mb tot 320 mb op dezelfde plekken (woonkamer, hal en werkkamer).

 

Mvg Joris


Hoi tommie,

 

Sorry voor de vertraging maar ik was druk met de kinderen tijdens mijn laatste week vakantie.

Ik heb al jouw stappen doorlopen. Het maakt allemaal geen verschil. Resetten, 1 wifi punt, 2 wifi punten, bekabeld of niet. Mijn wifi komt niet (standaard) boven de 200 uit en fluctueert tussen 30 mb tot 320 mb op dezelfde plekken (woonkamer, hal en werkkamer).

 

Mvg Joris

WiFi is een grote aanfluiting.

Een speedtest op mijn Tablet geeft hier 200Mbps aan op de 5Ghz band. En dat met een 500Mbps glas abo.

 

Op de mobiel niet anders.

 

Speedtest op de laptop (1Gb kabel in de laptop, gekoppeld aan een Mesh repeater geeft 550Mbps up en down(afgerond).

 

Echter, op de 6Ghz band halen beide mobiele apparaten wel de 500Mbps.

Maar de valkuil daarvan is dat je vrij dicht bij de WiFi 7 router moet zitten.

 

Een meter te ver en de verbinding valt weg.

 

U zal uw lot moeten accepteren.


@Tommie van Odido en/of @Waqqas , hebben jullie nog andere tips voor me of moet ik me ergens anders kenbaar maken? Persoonlijk vind ik dat als je een kwart of minder dan je internetsnelheid haalt die wordt toegezegd, dat dat voor de aanbieder toch consequenties zou moeten hebben?

 


@Jorisveenboer1980 

Staat de modem/router in de meterkast bijvoorbeeld? Is een mogelijkheid om je modem/router te verplaatsen naar buiten de meterkast dmv een langere internetkabel tussen mediaconverter en router? Dit zou dan ook weer beter zijn voor de WiFi.


Goedemorgen,

De modem staat idd in de meterkast en kan helaas niet ergens anders geplaatst worden. Dat is de reden dat ik 2 wifi versterkers heb geplaatst. Maar de snelheid van het wifi direct naast de modem is al laag dus kan dat signaal nooit hoger worden lijkt mij.


Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen @Jorisveenboer1980? Dan kunnen we kijken of dit wel stabiel is. Ook zie ik de wifipunten nu niet aangesloten, klopt dat? 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


@Tommie van Odido zou je mij kunnen bellen hierover aub?


Je kan de klantenservice hiervoor bellen @Jorisveenboer1980, mijn comminucatie verloopt volledig via de Community. Is er iets waar je niet uitkomt? Wellicht kan ik het makkelijker uitleggen. 


Reageer