Wifi blijft wegvallen weer een harde reset gedaan na referentie 71868808 niks meer gehoord odido is hier geweest de partij die buiten alles heeft gechekt is hier geweest, maar niks helpt! Ik ga denk ik toch terug na me vorige leverancier als er voor einde contract niks verbeterd
Wat heb je allemaal achter je netwerk hangen
Nou er hangt een camera systeem achter, klik aan klik uit module, homewizard energy control, 2 x omvormer zonnepanelen,2x airco 2 x tv , 2 gameconsole, gsm’s en tablets.
wat gebeurt is dat we bijv tv kijken en dan blijft het beeld effe dan weten we dat het internet weg is gevallen tv is bekabeld aangesloten, maar het bekabelde netwerk hersteld zich maar de wifi niet daarvoor moet ik modem uittrekken!
Hallo
Is de tv rechtstreeks aangesloten op de router of zit daar nog een switch tussen? Gaat het beter als je alle andere apparaten even verwijderd?
En heb je een DSL of glasvezel verbinding?
Het tijdelijk wegvallen wordt meestal veroorzaakt door de Wifi kanaal keuze op Auto, neem een Wifi zoek-app (scanner) en bekijk welk kanaal bij jou het minst word gebruikt en zit je kanaal keuze vast op dat kanaal.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer
https://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html
Nb. zonnepaneel omvormers staan ook bekend als signaal storende factor.
Tv zit rechtstreeks aangesloten, maar kan toch niet zijn dat ook bekabeld internet wegvalt? Als alleen de wifi zou wegvallen klopt het verhaal, maar bekabeld en wifi vallen weg
Ik heb trouwens apple welke analyzer heb ik dan nodig
Ik lees hier en daar wel eens dat 1 apparaat ervoor zorgt dat de verbinding bekabeld en via de WiFi verbreekt, je kan het eens proberen.
Mocht je DSL hebben sluit de modem aan op het KPN ISRA punt en niet via een 2de aansluitpunt bijvoorbeeld.
Brandt het internet lampje op de modem soms rood of blijft deze groen?
Android gebruiker hier dus zou niet weten welke te gebruiken op een Apple apparaat
Ik heb glasvezel, en lampjes branden gewoon groen!
Het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router kan je ook proberen.
Is al gebeurt door odido zelf, en alles is doorgemeten, ook van buiten naar binnen
Het tijdelijk wegvallen wordt meestal veroorzaakt door de Wifi kanaal keuze op Auto, neem een Wifi zoek-app (scanner) en bekijk welk kanaal bij jou het minst word gebruikt en zit je kanaal keuze vast op dat kanaal.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer
https://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html
Nb. zonnepaneel omvormers staan ook bekend als signaal storende factor.
Hoe bedoel je met kanalen want die staat nu op automatische ja
Het current kanaal vast instellen, dus van Auto af en current overnemen als vaste waarde. zowel voor 2.4 als 5.
Je zou op het moment van uitval meteen moeten kijken wat de ONT aangeeft, bvb gaat deze heel even op LOS rood knipperen of blijft LOS groen. Ook de LAN led, blijft deze groen of gaat deze heel even naar een andere kleur (behalve uit).
En op wel kaneel dan ?
Maar bijv tv kijken via odido, zit rechtstreeks met kabel op wan poort, ik merk dus aan beeld kwaliteit die word beduidend minder, dus dan zou ik zeggen het ligt aan het internet en niet aan draadloos circuit
En op wel kaneel dan ?
Daar waar current staat, idem voor 2.4
Maar bijv tv kijken via odido, zit rechtstreeks met kabel op wan poort, ik merk dus aan beeld kwaliteit die word beduidend minder, dus dan zou ik zeggen het ligt aan het internet en niet aan draadloos circuit
Dat heeft niets met uitval te maken. Eerst vaststellen of je daadwerkelijk uitval hebt en dit oplossen, dan het volgend probleem.
Ja en welk kaneel nummer ? Er staan er meerdere
Ik heb glasvezel, en lampjes branden gewoon groen!
Voordat je aan wifi gaat sleutelen zou ik eerst kijken of je tijdens zo’n probleem situatie wel een goed werkende internet verbinding hebt. Maw: heb je wel internet als je wifi en tv problemen hebt? Is het lampje dan nog steeds groen?
Ja ik heb toen gekeken, toen die wegviel ma zag niks, dan moet ik nu wachten tot die weer uitvalt
Ja en welk kaneel nummer ? Er staan er meerdere
Wat het apparaat heeft gekozen met Auto, dus zoals de screenshot die ik gebruikte, DAT kanaal neem je over, je hoeft niks te kiezen dat is al gedaan, je moet het alleen als vaste waarde gebruiken.
Dus kanaal 1 en 64
Dus ik moet op 2,4 veranderen van automatisch naar kanaal 1 en die van 5 ghz van automatische naar 64?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.