Skip to main content

wifi in het tuinhuis 40 mtr van huis

  • 5 June 2024
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Hoi ik heb een zyxel T56 modem met 3 zyxel wifi versterkers in huis. Voor In mijn tuinhuis heb ik een powerline TP link 500AV . Dit werkte eerst prima, maar sinds een week heb ik geen wifi meer via de TP link. Weet iemand waardoor dit komt of heeft iemand suggesties hoe ik beter wifi kan realiseren  in het tuinhuis op deze afstand?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maurice van tiggelen 

Is er iets veranderd vorige week?

Heb je beide powerline adapters al eens voorzien van een fabrieksreset of gebruik gemaakt van een andere stopcontact?

Het tuinhuisje zit nog steeds op het elektriciteitsnet van jouw huis?

Hoi,

Bij mij is er niets veranderd, ik weet niet of er bij Odido iets is veranderd wat dit zou kunnen verklaren.

 

het tuinhuisje zit nog steeds op het elektriciteitsnet dezelfde groep. Heb ook andere stopcontacten geprobeerd.

 

Het power en wifi lampje branden.

de 2 middelste powerlibe en ethernet niet.


Op mijn telefoon zie ik wel melding 

WPA/wpa2 (tkip) wordt als niet veilig beschouwd.

als dit jou netwerk is configureer de router zodat deze wpa2 of 3 gebruikt 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Maurice van tiggelen ,

Ik zie dat de 500AV alleen een powerplug is, geen wifi. Hoe heb je dan wifi gemaakt in je tuinhuisje?

Als je direct in de powerplug in de schuur een LAN kabel met een laptop o.i.d. prikt, heb je dan wel data? Indien niet, dan is de TP-link een issue, indien wel, dan is je wifi hotspot (als die er normaal achter hangt) een uitdaging. Breng dan die wifi hotspot eens naar binnen in je huis en sluit die op een normale kabel aan om te kijken of hij het dan wel doet, of meldt hem opnieuw aan.

 

Tot slot. De Odido Zyxel met wifi plus uitbreiding worden 2 extenties gesupport. Wellicht dat het (tot nu toe) heeft gewerkt met meer, maar dat is dus niet formeel mogelijk. Als je eens opnieuw begint met een factory reset van alle devices en dan max. 2 wifi plus aanmeldt, gaat het dan wel werken? Je zou voor je tuinhuisje ook een los wifi access point, dus niet als MESH gekoppeld met de Zyxel kunnen gebruiken.

Reageer