Skip to main content

Mijn router staat in de meterkast. Op de begane grond doet alles het op wifi, tv, foon, PS5slim en laptop kan ik gelukkig zonder kabel gebruiken. Tot een meter buiten de achterdeur naar de tuin, dan houdt het op. Nu met Odido hetzelfde als bij de vorige providers. Geen probleem, zo nodig schakel ik buiten tijdelijk over op ‘mobiele gegevens aan’.

Achter de tuin is het P hofje waar mijn auto staat, vaste plek achter de schutting.

Daar is het niet veilig, ik heb een beveiligingscamera besteld om op de schuur te plaatsen, naast de schutting achter in de tuin. De camera komt op de hoek van de schuur, te richten op de auto.

De tuin is 9 m lang, vanaf de buitendeur.

De buitendeur is 9 meter vanaf de router.

De camera werkt op wifi, maar kan ook op internet via ‘mobiele gegevens’.

Omdat dat laatste geld gaat kosten (toch? Ik ben er niet zo mee bekend), verkies ik een manier te zoeken om wifi in het schuurtje te hebben, zodat de camera en ook mijn foon en laptop verbinding hebben.

Ik ben verdwaald in het aanbod, weet niet wat ik moet kiezen.

Wat ik inmiddels wel weet dat een ethernetkabel vanaf de meterkast (de router) naar de schuur trekken om daarbinnen een wifi ‘ding’(?) te plaatsen de meest zekere optie is; er is 230V aanwezig. Wat voor ‘ding’ zou dat moet zijn, en welke ethernet kabel?

Of zijn er makkelijkere oplossingen? Ik las over ‘hotspot’ van je tuin maken, maar hoe?

Er is een tal van mogelijkheden, ik hoop dat je dit geen gekke vraag vind, maar: wat wil je maximaal spenderen voor een oplossing?

Geen gekke vraag, gezien het verschil tussen goedkoop, duur en heel duur.

Het antwoord is misschien gekker, ik hoop dat ik voor 125 of minder goeie wifi in de tuin kan hebben.

Voor dat budget zou ik persoonlijk een stopcontact aanmaken op dezelfde stroom groep als die van de schuur waar de camera staat. Dan schaf je een Devolo DLAN 550 set aan (of vergelijkbaar model) 

De eerste sluit je aan op het stopcontact in de meterkast met een LAN verbinding op het modem, de 2e op een stopcontact in de schuur. Je huurt dat een WX5600 per maand voor €2,50 bij Odido er bij en die sluit je op de Devolo aan in de schuur.  (waarvan je zelf ook geniet, want dan heb je meteen wifi in de tuin).

Het is natuurlijk maar net wat je eisen zijn. 

Ik wil nachtzicht 4k en 24/7 opnemen met een retentie van 4 weken (maximum)

Kies een camera met nachtzicht en POE voeding. zo hoef je maar 1 kabel te trekken naar de camera.

Ik neem zelf op op een synology nas. met reolink camera’s voor buiten. 

een instap model als foscam en reolink zijn prima. Topmerken zijn Dahua en Hikvision

en natuurlijk is er tegenwoordig unify protect voor de nerds onder ons ;)

Ik weet niet voor hoeveel je die draadloze heb gekocht maar als je die 125 daar bij doet kan je toch een leuke bedraade camera halen die wel werkt. zo krijg je zeker geen spijt van je aankoop.

Het is natuurlijk maar net wat je eisen zijn. 

Ik wil nachtzicht 4k en 24/7 opnemen met een retentie van 4 weken (maximum)

Kies een camera met nachtzicht en POE voeding. zo hoef je maar 1 kabel te trekken naar de camera.

Ik neem zelf op op een synology nas. met reolink camera’s voor buiten. 

een instap model als foscam en reolink zijn prima. Topmerken zijn Dahua en Hikvision

en natuurlijk is er tegenwoordig unify protect voor de nerds onder ons ;)

Ik weet niet voor hoeveel je die draadloze heb gekocht maar als je die 125 daar bij doet kan je toch een leuke bedraade camera halen die wel werkt. zo krijg je zeker geen spijt van je aankoop.

Voor dat geld mag je dan wel een buiten Utp kabel met mantel door je fundering boren en 9 meter onder je tuin graven 🤭🤒 

Bedankt allen voor de reacties. De bestelde camera is niet bezorgd, dus ik neem ik even de tijd om een en ander verder uit te zoeken.

Groeten,

Huub

Reageer