Mijn router staat in de meterkast. Op de begane grond doet alles het op wifi, tv, foon, PS5slim en laptop kan ik gelukkig zonder kabel gebruiken. Tot een meter buiten de achterdeur naar de tuin, dan houdt het op. Nu met Odido hetzelfde als bij de vorige providers. Geen probleem, zo nodig schakel ik buiten tijdelijk over op ‘mobiele gegevens aan’.
Achter de tuin is het P hofje waar mijn auto staat, vaste plek achter de schutting.
Daar is het niet veilig, ik heb een beveiligingscamera besteld om op de schuur te plaatsen, naast de schutting achter in de tuin. De camera komt op de hoek van de schuur, te richten op de auto.
De tuin is 9 m lang, vanaf de buitendeur.
De buitendeur is 9 meter vanaf de router.
De camera werkt op wifi, maar kan ook op internet via ‘mobiele gegevens’.
Omdat dat laatste geld gaat kosten (toch? Ik ben er niet zo mee bekend), verkies ik een manier te zoeken om wifi in het schuurtje te hebben, zodat de camera en ook mijn foon en laptop verbinding hebben.
Ik ben verdwaald in het aanbod, weet niet wat ik moet kiezen.
Wat ik inmiddels wel weet dat een ethernetkabel vanaf de meterkast (de router) naar de schuur trekken om daarbinnen een wifi ‘ding’(?) te plaatsen de meest zekere optie is; er is 230V aanwezig. Wat voor ‘ding’ zou dat moet zijn, en welke ethernet kabel?
Of zijn er makkelijkere oplossingen? Ik las over ‘hotspot’ van je tuin maken, maar hoe?