Skip to main content

Goede dag,

 

Ik heb drie weken glasvezel (z51),

Toen ik na twee weken terug kwam van vakantie herkende de wifi het wachtwoord niet meer, op alle toestellen ( wpa3 request), op een toestel wifi verwijderd nieuw wachtwoord ingevoerd maar dit werkte niet.

Modem gerest en opnieuw opgestart wifi werkte weer. ( vindt deze maatregel binnen drie weken erg snel).

Volgende dag wilden ik nieuw apparaat aanmelden op wifi maar dat werkt niet elke keer wachtwoord verkeerd.

Zijn er tips?

Hallo @misdo499 

Ja kan misschien proberen de beveiliging te verlagen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Voor de apparaten die dan de verbinding verliezen, vergeet het netwerk en maak opnieuw verbinding.


Beveiliging verlaag, deze morgen is de wifi weer verbroken.

Wat kan ik doen.

Heb modem op nieuw opgestart.

Is het de bedoeling dat ik een schakel klok instel om da modem elke dag te resetten?

 

Han


Ik heb ook nog een oude wifi versterker 10 jaar oud, deze heeft zijn eigen wifi.

Het gebeurt vaak dat hij overschakelt naar de oude wifi versterker deze staat een verdieping hoger en staat vlak bij de nieuwe wifi versterker. Het schakeld ook om als ik in dezelfde ruimte ben als de wifi versterkers

Het kan toch niet zo zijn dat de oude wifi versterker een sterker signaal uit zend dan de nieuwe apparatuur?

 

Han


@misdo499 

Het is niet de bedoeling dat je de modem elke dag opnieuw moet opstarten. Wel kan de oude versterker een conflict veroorzaken waardoor deze voor problemen zorgt.

Zet de WiFi op de Zyxel eens uit of verwijder de versterker even en kijk dan eens of het beter gaat.


Ik zal de oude versterker verwijderen ( bedraad) vind het gek dat deze versterker de oorzaak is.

Ten eerste dan moet ik dan ook last hebben van de wifi van de buren.

Ten tweede voor ik glas had van odido ( koper van odido) had ik er geen last van, het lijkt nu of glas slechter is dan koper voor wifi.

Han


Goede dag 

 

Dit is mij te veel instabiel, kan ik terug naar koper?

 

Han


@misdo499

Als je eenmaal glasvezel hebt dan kan je niet meer terug naar koper.

Glasvezel zou overigens niet de oorzaak morgen zijn, verwijder alle bekabelde apparatuur eens zodat je alleen gebruik maakt van de Zyxel, gaat het dan beter?


Zal het dit weekend proberen.

Alle bekabeling is een op een over genomen, van oude modem.

Gisteren had ik wifi echter zonder internet.

Ook viel tv gisteren avond uit modem gereset en het werkte weer.

Han


Bekabeling los gemaakt modem opnieuw opgestart.

3 uur toen moest mij zoon aan zijn huiswerk beginnen.

Media box op wifi gezet, beeld staat af en toe stil.

Heb 1 gbit verbinding.

Wifi dpeedtest.

Download 314,4

Upload 104,3

 

Na uur opnieuw speedtest nu nast modem gaan staan.

D. 81.3

U 570,1

 

Han


@misdo499 

De mediabox kan je het beste bekabeld aansluiten voor de beste kijkervaring. Valt de WiFi nu nog weg en kan hij daarna niet meer verbinden met alleen de Zyxel of is dat opgelost?


Ik snap dat ik de mediabox bekabeld het beste kan aansluien, maar jullie vroegen of ik alle kabels wilden los laten en als alle kabels los zijn kan je alleen tv kijken via wifi. Ik blijf niet te vreden over wifi met een glas verbinding.


Ik ga maar hier verder, daar ik niet te vreden ben over de glasverbinfing.

Eerst de wifi die niet constant is.

Download wifi 107.5

Upload 39.8

Speed test odido.

Tevens staat de tv regelmatig stil hij is vast bekabeld.

Ook klacht mij zoon deze is vast bekabeld met zijn pc dat de verbinding af en toe haperde.

Tips daar ik niet terug kan naar koper, bij odido.

 

Han


Hey @misdo499, dan ben ik toch wel benieuwd welke snelheid je behaald. Kan je een bekabelde speedtest uitvoeren voor mij?

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Reageer