Skip to main content

Al jaren zitten wij bij T-Mobile en voor de meerderheid van de tijd hebben we last gehad van haperende wifi, wifi die wegvalt en een zeer zwak signaal. Meerdere malen hebben wij hierover contact op genomen; modem gereset, naar lampjes gekeken, kabels, wifi snelheid gemeten, kanalen gewisseld, zelfs een versterker aangeschaft en de wifi blijft maar haperen, wegvallen en zwak zijn. 

Vooral de laatste drie weken is dit constant het geval.

Hebben jullie enige idee wat we verder zouden kunnen doen? Misschien een nieuwe modem?

Wij horen het graag.

Hoi @hanskroneman , wat irritant zeg. Je wil gewoon dat wifi overal werkt.

Je zegt dat je een versterker aamgeschaft hebt. Deze moet altijd tussen de plek van het modem en de plek waar je signaal wil hebben staan. Vaak wordt de versterker bijvoorbeeld helemaal op zolder gezet, maar dat werkt niet. Probeer hem bijvoorbeeld eens ergens halverwege te zetten.

Verder kan het wisselen van kanaal helpen. Met een app als wifi analyzer kan je makkelijk zien op welke frequentie je buren zitten. Om storing te voorkomen, kan je beter niet die kanalen kiezen. 

Ook helpt het om je modem anders neer te zetten. Dat kan niet altijd, maar in de buurt van andere apparaten, bij een aquarium of bij een radiator is nooit een goede plek. 

 

Mocht dat alles niet werken, dan kunnen we natuurlijk even naar je modem kijken.

 

Succes!


Hallo @hanskroneman 

Werkt de verbinding bedraad wel goed?

Deze moet natuurlijk wel in orde zijn voor de WiFi, kun je eens bijvoorbeeld een laptop bekabeld aansluiten op de Zyxel en dan een speedtest doen met de Ookla speedtest app, kom je een beetje in de buurt van wat je hoort te halen?