Skip to main content

Sinds enige tijd hapert zo nu en dan de wifi.

Modem en glasvezel kastje zijn al enige tijd uit geweest en daarna weer opnieuw opgestart.

De situatie in huis is niet veranderd.

Er zijn geen nieuwe elektronische apparaten bij gekomen en er zijn ook geen muren van gewapend beton geplaatst.

Het modem is ook niet verplaatst.

Modem staat in de woonkamer en tv kijken  doe ik via een chromecast met Google tv.

De afstand tussen modem en chromecast is ongeveer 4 meter.

Mijn dochter ervaart dezelfde problemen een kamer verder (via een versterker) tijdens het gamen. 

Mobiele telefoon via wifi hapert ook als we in de woonkamer naast het modem zitten.

Graag een oplossing.

Het is knap vervelend.

 

Hallo @RIES76.1 

Zijn de problemen ook bekabeld aanwezig en wat is er allemaal bekabeld aangesloten op de router? Misschien zit daar een boosdoener tussen.

Is de versterker van Odido en is deze draadloos of bekabeld verbonden met de router?


Alleen de soundbar is bekabeld.

De versterker is een Fritz 6000ax die draadloos is verbonden met het odido modem.

Ik heb het nog even gecontroleerd en de wifi voor de chromecast in de woonkamer loopt via het odido modem.

En de pc is bekabeld met de fritz verbonden.

Het is ook niet te zeggen wanneer de storing optreed.


@RIES76.1 

Misschien kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en vervolgens de verbonden apparaten opnieuw instellen.


Ga ik vanavond eens proberen.

 


Reageer