Jeetje, dat klinkt inderdaad vrij extreem..
Hallo @Ikjes
Ik heb hier ook de AliExpress app en een Zyxel-T56 router echter ervaar ik geen problemen met de WiFi wanneer ik de app open. Kan je de app eens verwijderen en opnieuw installeren?
Hoi , ik heb ook problemen met het wegvallen van internet, lan hersteld zich maar wifi niet . Monteur geweest , router omgewisseld maar nog steeds hetzelfde probleem . Kwam er toevallig achter als ik de AliExpress app op mijn iPhone open deze problemen optreden . Heel erg vreemd. Misschien dat het bij meerdere apps optreedt maar heb het alleen gemerkt bij de app van AliExpress. Is hier een oplossing voor ?
Is trouwens de Zyxel t-56 router
@Ikjes @JG 66 Goed dat jullie hierover aan de bel trekken. Ik kijk graag met jullie mee, zodat er binnenkort weer een stabiele verbinding wordt ervaren!
Ik vermoed niet dat dit specifiek aan de AliExpress ligt. Ik ben in ieder geval gelijk het systeem ingedoken om de verbinding uit te meten. Ik ontvang inderdaad bij jullie beide een melding dat de verbinding af en toe wegvalt. Merk jullie dit echt niet op andere apparaten?
Ik wil jullie vragen om het modem eens op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community.
Ik verneem graag of dit heeft geholpen. Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig!
@Teresa van Odido Was wel altijd heel toevallig dat als we de alliswpress op ons mobiel opende de wifi weg viel. En dat de router daarna gereset moest worden. Ik was het na een week zat. Had nog een t54 liggen. (Na problemen met het wegvallen van de internetsignaal in heemskerk) deze maar aangesloten.
Nu na 2 maanden geen enkel probleem meer gehad met het wifi signaal en deze is nu stabiel. (T54)
Wil best, zodra ik tijd heb. De t56 wel weer aansluiten om te kijken of het nu beter gaat
@Teresa van Odido en heb toen te tijd. Al meerdere keren de router rebooted. Hard als zacht. Zelfs terug naar fabrieks instellingen. Hadden allemaal geen resultaat
Waneer heb je deze metingen gedaan. Wat ik zei. De t54 is al 2 maanden aktief, zonder problemen
Heb al reset mogelijkheden geprobeerd met de eerste T56 router maar geen resultaat. De nieuwe T56 , opgehangen door de monteur van Gideon, hangt er sinds vrijdag 5 juli en gewoon dezelfde problemen. Toch raar dat als je op je iphone de aliexpress app opent dat dan internet op zowel de lan als wifi wegvalt. Internet via lan hersteld zich na ongeveer een minuut, de router geeft aan met de lampjes en als je via de lan inlogt op de router dat er 2,4 en 5 Ghz wifi wordt uitgezonden maar geen enkel apparaat kan verbinding maken met de wifi.
Ik heb het nog niet gemerkt bij andere apps en bij andere apparatuur , maar dat kan ik nog gaan uitproberen alhoewel dat ik er helemaal klaar mee ben met het hele odido glasvezel.
Hiervoor altijd tweak gehad met een fritz modem, nooit problemen gehad
@JG 66 @Teresa van Odido
Wat jg66 beschrijft, was exact wat ik ook ervaarde. Na dat ik de t54 had aangesloten, waren de problemen weg
@JG 66 Dank je wel voor je duidelijke uitleg.
Ik durf op dit moment niet te zeggen of het alleen aan de AliExpress app ligt, maar dit is goed om mee te nemen in het onderzoek.
Ik ben gelijk opnieuw het systeem ingedoken, maar ik zie dat het modem en het ONT nog niet zijn herstart. Het is echt belangrijk om deze echt voor minimaal 30 seconden van de stroom af te halen. Wil je dit als nog proberen?
Ik kijk dan direct met je mee voor verder onderzoek!
@Ikjes Fijn om te lezen dat je de problemen niet ervaart met de T-54. Zolang dit zo blijft, adviseer ik om van dit modem gebruik te maken. Mochten de problemen toch hier ook opspelen. Laat het mij dan weten, zodat ik gelijk met je mee kan kijken!