Een pc hier met een wifi dongle kan geen verbinding maken sinds de T54. Dit lukte met de oude Fritzbox nog wel probleemloos gisteren, en een andere pc met dezelfde dongle lukt het ook, weliswaar na vele malen proberen. Deze wifi is lang niet zo probleemloos als kpn.
Wat kan ik doen?
De dongle heeft een RTL8821 chipset met recente drivers. PC's zijn Windows 11.
Hij vraagt om het wifi wachtwoord, ssid is dus zichtbaar, maar maar na lang nadenken komt er “kan geen verbinding maken met dit netwerk”.
In de interface inloggen via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen 5 GHz uitzetten en dan proberen te verbinden.
Of in het menu naar netwerkinstellingen > draadloos > algemeen gaan en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen, probeer daarna weer eens te verbinden
Ik heb dat geprobeerd inderdaad. Conclusie is denk ik dat de dongle niet in orde is. Ik ga een andere regelen. Dank zover.
In de interface inloggen via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen 5 GHz uitzetten en dan proberen te verbinden.
Of in het menu naar netwerkinstellingen > draadloos > algemeen gaan en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen, probeer daarna weer eens te verbinden
Ik heb dat geprobeerd inderdaad. Conclusie is denk ik dat de dongle niet in orde is. Ik ga een andere regelen. Dank zover.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.