Skip to main content

Wifi Dns probe started

  • 21 August 2023
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Hallo Iedereen,

Ik heb pasgeleden glasvezel gekregen van T-mobile met het nieuwe Zyxel Modem T-54 volgens mij en daarbij 3 wifipunten, echter merk ik dat ik op mijn notebook steeds om de zoveel tijd een DNS_Probe_started error melding krijg. Dan maak ik weer opnieuw verbinding en dan doet die het weer.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. De DNS heb ik al aangepast naar 1.1.1.1 maar dit geeft geen gehoopt resultaat.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @vnc95, welkom op onze Community!

DNS Probe Started komt vaak voor in Google Chrome browser en is vaak op te lossen door de browser of computer opnieuw op te starten. Daarnaast zijn er nog een aantal andere dingen wat je kunt doen om deze melding niet meer te ontvangen: 

 

  1. Wis browsercache en cookies: Soms kunnen browsercache en cookies problemen veroorzaken. Probeer je browsercache en cookies te wissen en kijk of dat het probleem oplost.

  2. Controleer je DNS-instellingen: Je kunt proberen je DNS-instellingen te wijzigen naar openbare DNS-servers zoals die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of Cloudflare (1.1.1.1). Deze servers kunnen mogelijk sneller en betrouwbaarder zijn dan de standaard DNS-servers van je ISP.

  3. Flush DNS-cache: Als je een Windows-computer gebruikt, kun je de DNS-cache proberen te wissen. Open hiervoor het Command Prompt (cmd) als beheerder en voer het commando ipconfig /flushdns uit. Op een Mac kun je het commando sudo dscacheutil -flushcache gebruiken in de Terminal.

  4. Controleer firewall en antivirusinstellingen: Soms kunnen firewall- of antivirusinstellingen problemen veroorzaken met je DNS. Zorg ervoor dat er geen blokkades zijn die je DNS-verzoeken verhinderen.

  5. Probeer een andere browser: Als het probleem specifiek is voor Google Chrome, probeer dan een andere browser om te zien of het probleem zich daar ook voordoet.

 

Als je er nog steeds last van hebt, trek dan gerust nog een keer aan de bel!

Reageer