Goedemiddag,
Ik loop sinds ik wifi via T-Mobile Thuis heb tegen het probleem aan dat ik niet bellen via o.a. WhatsApp.
De situatie:
Over mijn T-Mobile Thuis wifi verbinding kan ik niet bellen of videobellen met WhatsApp en ook niet gebeld worden. De telefoon gaat wel over en de andere kant kan opnemen, maar vervolgens blijft hij hangen in ‘verbinding maken’ en sluit na een tijdje het gesprek, waarschijnlijk omdat het niet lukt. Daarnaast werkt Discord ook niet; ik kan wel zien wie er in het videogesprek zit met een schermpje waar de video moet komen, maar niemand horen of zien . Bij zowel WhatsApp als Discord kan ik wel berichtjes ontvangen, al gaat dit vaak langzaam (bij WhatsApp vaak de melding ‘er wordt gecontroleerd of er berichten zijn'). Dit probleem is onafhankelijk van het toestel - het gebeurt met verschillende toestellen en op mijn laptop, met of zonder internetkabel. Verder kan ik via andere wifiverbindingen en 4G wel WhatsApp (video)bellen of gebeld worden. Verder werkt Teams weer wel.
Mijn internet verbinding is verder in orde en snel. Dit is al via de klantenservice gecontroleerd en ik heb geen andere problemen. Ik verwacht dat het in de instellingen van mijn router zit, maar hier heb ik zelf weinig verstand van, de klantenservice kan met dit soort problemen niet helpen en ik kan er op internet haast niks over vinden.
Zou iemand mij verder kunnen helpen om dit probleem op te lossen?
Avast bedankt en vriendelijke groeten!
Vera