Skip to main content

Hallo iedereen,

Onlangs ben ik overgestapt naar een Odido met WiFi 6, en over het algemeen is mijn verbinding zowel snel als stabiel. Ik ben echter tegen een vreemd probleem aangelopen met de Teams-app. Wanneer ik een Teams-gesprek voer via de app, dalen mijn upload- en downloadsnelheden op dit apparaat dramatisch (zie het laagste testresultaat). Zie ook de andere twee logs voor mijn normale verbruik van ± 400MB. 

Ik heb een paar dingen geprobeerd om het op te lossen: ik heb mijn VPN uitgeschakeld, de Teams-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, stuurprogramma's bijgewerkt, en Odido (die heeft mijn 5 Ghz opgezet, en me vanaf WIFI 6 gehaald), maar niets lijkt tot nu toe te werken.  

Heeft iemand anders dit probleem ervaren of weet iemand hoe je het kunt oplossen voor de Teams-app i.c.m. Odido?

 

 

Hallo @LeonKooijman 

Ervaar je dit ook bekabeld? En kun je het misschien ook eens proberen op een andere laptop?

Andere apparaten hebben hier verder geen last van?


Hi @Waqqas

Dank voor je bericht. We ervaren dit gek genoeg op maar 1 laptop. De andere werklaptop, mobiel heeft geen problemen bij teams calls. Voor deze Lenovo laptop ervaar dit probleem gek genoeg alleen bij deze wifi verbinding. De combinatie deze laptop, teams calls en deze wifi lijkt is dus het probleem.

Ik heb helaas geen bekabelde optie bij deze laptop. 

Dank voor het meedenken.


@LeonKooijman 

Dan verdenk ik toch de laptop die voor het probleem zorgt want de WiFi en de Teams app werken wel goed op andere apparaten.


Reageer