Skip to main content
Beantwoord

wifi

• October 9, 2026
  • 10 reacties
  • 43 Bekeken

Ik haal net 300  en ik zou de voledige 1000 moeten hebben

Monteurs lieten wel zien 1000 test ik zelf even bam 300

Beste antwoord door rvk01

Je haalt maar zelden 1000 op een mobiel. Tenzij je op 5Ghz zit, wifi 6 gebruikt, dicht bij de router staat en de gebruikte kanalen niet te druk zijn (meestal direct na een restart van de router).

Ook het type toestel kan hem invloed hebben (sterkte en kwaliteit van de antennes). Zo haal je met een laatste Samsung S hogere snelheden dan met een budget A model.

10 reacties

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • October 9, 2026

​@Martijnbouwhuis graag meer uitleg geven over de situatie en graag meer informatie hierover. Anders kunnen we je niet helpen. 

rvk01
  • Antwoord
  • October 9, 2026

Je haalt maar zelden 1000 op een mobiel. Tenzij je op 5Ghz zit, wifi 6 gebruikt, dicht bij de router staat en de gebruikte kanalen niet te druk zijn (meestal direct na een restart van de router).

Ook het type toestel kan hem invloed hebben (sterkte en kwaliteit van de antennes). Zo haal je met een laatste Samsung S hogere snelheden dan met een budget A model.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 9, 2026

s25 samsung galaxy en 17 t dus doe kunnen dat makken aan , premium toestellen, sta er gewoon naast ,332 en niet 1000 die man ,deed zelf wel een scheck knalt meteen naar 1000 ik ,niet meer, moet ik stekkers er uit trekken,en opnieuw opstarten?

rvk01
  • October 9, 2026

... moet ik stekkers er uit trekken,en opnieuw opstarten?

Kun je proberen.

Je kunt ook met een wifi analyzer kijken of het druk is op de gekozen kanalen. Tevens geeft die ook aan of je op 5Ghz of 2,4Ghz contact maakt.

Maar wifi is altijd lastig (ook een reden waarom ze die snelheid niet garanderen). Bekabeld zul je wel 1000 hebben neem ik aan.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 9, 2026

Hallo ​@Martijnbouwhuis 

De S25 kan dat zeker aan. Ik haalde zelfs 1800 Mbps met een S24 Plus. Zou je het eens kunnen bekijken na een herstart van de router?

Bekabeld haal je wel de volledige snelheid?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 9, 2026

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 9, 2026

​@Martijnbouwhuis 

Kan je eens bekabeld een laptop aansluiten op de router en een speedtest doen met de Ookla speedtest app (niet via de website).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 9, 2026

dit is kabel krijg gewoon niet meer uit

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 9, 2026

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 9, 2026