Skip to main content
Beantwoord

Whatsapp werkt niet via Wifi

  • 24 februari 2023
  • 5 reacties
  • 328 Bekeken

Hi!

 

Ik heb sinds een kleine maand T-Mobile Thuis (Glasvezel, Zyxel T54 en 1 Wifi-punt geinstalleerd, zie onderstaande afbeeldingen voor Modem info). Enkele dagen na installatie bleek dat Whatsapp niet functioneert op mobiele telefoons wanneer verbonden met Wifi. Berichten komen niet binnen en worden niet verzonden. Wanneer we van Wifi af gaan worden de berichten direct verzonden en komt alles direct binnen. Dit geldt voor alle verschillende mobiele telefoons die we hier geprobeerd hebben (diverse iPhones). Vreemd genoeg werkt Whatsapp Desktop wel via een laptop. Ik heb het modem gereset, en het probleem leek even verholpen te zijn, maar na ongeveer 1 dag gebeurde weer hetzelfde.

Ik heb de klantenservice gebeld, er zou een “melding gemaakt zijn bij de technische dienst”, maar ik heb niks meer gehoord en het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand dit probleem gehad of weet iemand een oplossing?

 

Dank alvast!

Bart & Lotte

 

 

Beste antwoord door BartWesterveldNimma

Sven-TMT schreef:

Hi @BartWesterveldNimma,

Speelt dit probleem nog steeds of is het ondertussen opgelost? 

 

Gek genoeg is het sinds woensdag (1 maart) uit het niets opgelost: we kunnen weer berichten ontvangen en verzenden op ons Wifi netwerk. Wij hebben niks gedaan of veranderd (geen reset uitgevoerd of wat dan ook). Is er vanuit T Mobile iets gewijzigd in de instellingen waardoor het nu wel werkt?

Bekijk origineel

5 reacties

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 24 februari 2023

Hallo Bart,

Speelt het probleem ook als het extra wifipunt is uitgeschakeld? Het kan zijn dat het wifipunt niet goed gekoppeld is. Na een fabrieksreset van het modem moet het wifipunt zo-wie-zo opnieuw gekoppeld worden.

Mvg. Marcel


Dank voor je reactie!

Het probleem speelt ook wanneer het Wifi-punt is uitgeschakeld. Dit hebben we onlangs uitgeprobeerd.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 3 maart 2023

Hi @BartWesterveldNimma,

Speelt dit probleem nog steeds of is het ondertussen opgelost? 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2023
Sven-TMT schreef:

Hi @BartWesterveldNimma,

Speelt dit probleem nog steeds of is het ondertussen opgelost? 

 

Gek genoeg is het sinds woensdag (1 maart) uit het niets opgelost: we kunnen weer berichten ontvangen en verzenden op ons Wifi netwerk. Wij hebben niks gedaan of veranderd (geen reset uitgevoerd of wat dan ook). Is er vanuit T Mobile iets gewijzigd in de instellingen waardoor het nu wel werkt?


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 3 maart 2023
BartWesterveldNimma schreef:

Gek genoeg is het sinds woensdag (1 maart) uit het niets opgelost: we kunnen weer berichten ontvangen en verzenden op ons Wifi netwerk. Wij hebben niks gedaan of veranderd (geen reset uitgevoerd of wat dan ook). Is er vanuit T Mobile iets gewijzigd in de instellingen waardoor het nu wel werkt?

Fijn om te horen! Er is een firmware update geweest misschien die het magisch heeft opgelost đź¤·đźŹ»


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen