Goedenavond en de beste wensen allemaal. Ik heb de laatste twee weken dagelijks ellende met de streamingsdiensten. Ik neem glasvezel af na drie maanden geleden te zijn overgestapt van KPN. Speedtest is prima, dik 700mbps via Wifi, maar ik blijf foutmeldingen krijgen tijdens films / series via Netflix, Disney en de andere diensten.
Uiteraard heb ik door de topics zitten spitten en wat aanpassingen doorgevoerd op het Zyxel modem.
Begonnen met een volledige reset van het modem en een paar minuten alle stekkers er uit. Opnieuw het wifi opgebouwd en direct weer ellende en haperende films. Daarna op advies vanuit de community de 2.4 en 5.0GHz gesplitst met eigen SSID. Restart modem en TV ook. WiFi vergeten in device en opnieuw verbonden. Haperen neemt nu zelfs toe terwijl de Speedtest nog steeds 600mbps en hoger aangeeft.
TV is nog geen jaar oud en met KPN geen issues gehad. In de logbestanden voor zover ik kan zien geen bijzonderheden, maar ik ben geen expert.
Wie heeft er een idee? Dank voor de hulp!
Met vriendelijke groet, JJ