Hallo community!
Ik heb een set van 3 Google wifipunten gekocht die niet goed blijken te werken met het Zyxel modem van T-Mobile omdat ze VLAN tagging niet ondersteunen. Een oplossing hiervoor schijnt te zijn om een switch tussen het modem en Google Wifi in te zetten. Dit schrijft Google en het kwam naar voren op dit forumtopic waar de TL-SG105E van TP Link wordt getipt door @waqqas.
Ik heb deze aangeschaft en heb mijn best gedaan, maar ik krijg de instellingen niet goed. Kunnen jullie helpen?
Het doel is als ik het goed begrijp om een “internet-only” signaal bij Google wifi te krijgen. Ik heb het volgende geprobeerd:
- -Zyxel modem op de Switch aangesloten (poort 5)
- -Google WiFipunt op de switch aangesloten (poort 1)
- -Google Home installatiestappen doorlopen.
- -het wifinetwerk is beschikbaar, er is internet. Maar installatie van de andere punten geeft de foutmelding dat het netwerk ongeschikt is.
- -ik heb ingelogd op de admin omgeving van de TP Link. Daar geprobeerd 802.1Q VLAN instellingen te veranderen
- -Ik heb begrepen dat Vlan 100 en Vlan 300 internet zijn en Vlan 640 IPTV. Dus dat heb ik ingevuld (fout?).
Ik denk dat ik ook de 802.1PVID instellingen moet veranderen, maar het Google wifipunt heeft geen verbinding meer zodra de PVID 100 of 300 is in het onderstaande scherm. Wat moet hier worden ingevuld?
Wat doe ik fout? Wat moet ik doen? Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd!