Skip to main content

Hi, ik heb een van Odido de volgende Zyxel apparatuur, een T50 modem en twee WAP6807. De 2 APs staat op de 1e en 2e verdieping. Deze zijn allebei verbonden met een 10 mtr. lange cat5e kabel met het modem. Ik heb die kabels getrokken na heel veel gedoe die APs draadloos met elkaar te laten communiceren, ik moest die dingen vrijwel iedere dag opnieuw opstarten. Ik heb twee vragen over deze opzet:
1) De 10 mtr. lange kabels zijn langer dan strikt noodzakelijk, 5 meter zou toekunnen. Maakt dat uit?
2) Beide Ap’s zijn dus verbonden met het modem ik zou ook het modem kunnen verbinden met het AP op de 1e verdieping en dit AP verbinden met die op de tweede verdieping maakt dit iets uit?

De reden dat ik dit vraag is dat ondanks de bedrade verbinding het lampje in het midden zo om de dagen weer eens op rood staat, geen verbinding. Dit ondanks dat de kabel goed is en zodra ik de AP weer opstart het meteen weer werkt…

Bij voorbaat dank...

Hallo @DirkX50 

5 meter internetkabel zou het probleem niet moeten zijn, je kan de WiFi punten voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje voor ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden met een dunne voorwerp en dan opnieuw verbinden met deze handleiding.


Hi, ik heb een van Odido de volgende Zyxel apparatuur, een T50 modem en twee WAP6807. De 2 APs staat op de 1e en 2e verdieping. Deze zijn allebei verbonden met een 10 mtr. lange cat5e kabel met het modem. Ik heb die kabels getrokken na heel veel gedoe die APs draadloos met elkaar te laten communiceren, ik moest die dingen vrijwel iedere dag opnieuw opstarten. Ik heb twee vragen over deze opzet:
1) De 10 mtr. lange kabels zijn langer dan strikt noodzakelijk, 5 meter zou toekunnen. Maakt dat uit?
2) Beide Ap’s zijn dus verbonden met het modem ik zou ook het modem kunnen verbinden met het AP op de 1e verdieping en dit AP verbinden met die op de tweede verdieping maakt dit iets uit?

De reden dat ik dit vraag is dat ondanks de bedrade verbinding het lampje in het midden zo om de dagen weer eens op rood staat, geen verbinding. Dit ondanks dat de kabel goed is en zodra ik de AP weer opstart het meteen weer werkt…

Bij voorbaat dank...

Dank @Waqqas,

Of het stabieler is zal de komende dagen / weken moeten blijken. Ik zie wel dat het zo’n 10-15% sneller is op de 2e verdieping. Dat is al winst!


Reageer