Skip to main content
Beantwoord

Waardeloze wifi verbinding

  • 7 July 2024
  • 13 reacties
  • 142 Bekeken

Sinds twee weken odido super snel internet wat een waardeloos product wifi verbinding valt steeds weg met m'n nieuwe router en verliest alle verbinding met m'n slimme apparaten router is de T 56 modem met wifi punt 

13 reacties

Ps al drie keer een fabriek reset gedaan 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @janvandeijk 

Gaat het alleen om de WiFi of ook bekabeld internet?

Zie je dat het internet lampje rood wordt wanneer er geen internet is?

Wat heb je nog allemaal bekabeld aangesloten op de router?

Gaat alleen om de wifi lampje alles blijft groen bekabeld blijft ook alles werken 

Het nieuwe wifi punt valt weg en alle wifi verbindingen van m'n slimme apparaten en telefoon als ik de router opnieuw opstart verbind hij weer met alles echter na een tijdje verbreekt hij gewoon alles weer muv het bekabeld internet al diverse keren fabrieks reset gedaan en router en wifi punt opnieuw ingeregeld 

Reputatie 7
Badge +15

@janvandeijk 

Het zou kunnen dat er dan misschien een boosdoener in het netwerk zit die een IP conflict veroorzaakt bijvoorbeeld. Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten?

 

Het enige wat bekabeld aangesloten en is is m'n lg tv en Linux box deze heb ik echter al losgekoppeld gehad en opnieuw alles opgestart de wifi blijft er even op en valt dan weer weg 

Met m'n oude t50 router en oude wifi punt nooit problemen gehad 

Reputatie 7
Badge +15

@janvandeijk

Zou je dan eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Voor de apparaten die dan de verbinding verliezen moet je dan het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

Nu twee dagen m'n nieuwe wifi versterker niet aangemeld en probleem heeft zich niet meer voor gedaan tot vanmiddag m'n nieuwe wifi versterker weer geprobeerd en probleem deed zich weer voor ben bang dat die de boosdoener is 

Nu weer zonder en gaat nu nog goed

Ben bang dat ik een nieuwe moet aanvragen

Ook die gereset maar werkt niet zie hem ook niet terug in m'n  m pro mesh app 

Nu echt zat ga met onmiddellijke ingang m'n abonnement stop zetten wat een waardeloos bedrijf 

Hi @janvandeijk ,

Het zou wellicht ook een DHCP conflict kunnen zijn maar dan zou je bekabeld ook last moeten hebben. Kijk eens of je bij het modem met het wifipunt van de stroom af wel de verbinding blijft houden. Dan zit daar wellicht de boosdoener.

Indien dat het niet is zou het nog storing kunnen zijn ivm overdaad aan andere wifisignalen in de buurt. Als dat het ook niet is dan heb je wellicht een maandagochtend modem.

Bekabeld blijft m'n verbinding bestaan m'n wifi valt steeds weg 

Had eidele hoop dat zonder wifi versterker de wifi zou blijven maar helaas vanavond weer uitgevallen 

Met m'n oude t50 router met wifi punt nooit problemen gehad

Alles nieuw gekregen en aangesloten door monteur maar werkt helaas niet 

Reputatie 7
Badge +3

@janvandeijk Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw verbinding te bekijken. Ik wil graag dat je weer kan genieten van een optimale verbinding! 

Ik krijg inderdaad een melding dat de verbinding af en toe wegvalt. Dit heeft uiteraard ook een effect op het wifi signaal dat wordt uitgezonden. Om dit voor je op te lossen, heb ik direct een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik doe het graag! 

@janvandeijk Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw verbinding te bekijken. Ik wil graag dat je weer kan genieten van een optimale verbinding! 

Ik krijg inderdaad een melding dat de verbinding af en toe wegvalt. Dit heeft uiteraard ook een effect op het wifi signaal dat wordt uitgezonden. Om dit voor je op te lossen, heb ik direct een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik doe het graag! 

 

Gisteren avond nog een monteur langs gestuurd deze heeft een nieuwe router geplaats en nieuwe kabeltjes en iets bij de centrale gedaan en alles werkt op dit moment naar behoren 

Bedankt @Teresa van Odido

Reputatie 7
Badge +3

@janvandeijk Dat is geweldig nieuws om te lezen, ik ben heel blij dat de verbinding nu weer naar behoren werkt! 😀

Mocht ik je in de toekomst nog ergens mee kunnen bijstaan, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om te helpen! 

Reageer