Beantwoord

Waar kom ik verder met onopgeloste issue's met de klantenservice?

  • 16 January 2024
  • 14 reacties
  • 168 Bekeken

Odido Nederland

Wordt nu maar eens tijd om het op deze manier geregeld te krijgen.

Vanaf 12-12-2023!! bezig om nieuwe wifi punten te krijgen ivm een modem swap.

Ik ben ondertussen niet overdreven al 9 uur aan het bellen geweest.

Elke keer krijg ik het zelfde verhaal, " sorry meneer, dit mag niet ik ga dit voor u oplossen" maar vandaag is het nog steeds niet opgelost.

Krijg op de koop toe een email waar in staat dat er 140 euro wordt afgeschreven op de volgende factuur vanwege het niet terug sturen van de apparatuur.

Ik wil best wat terug sturen, maar het is nog in gebruik tot ik de nieuwe punten krijg.

Dus zojuist weer gebeld, en dan krijg je weer het standaard antwoord, goh wat vervelend, ik ga het oplossen voor u.

Maar ze kunnen niks tegenhouden, de incasso kan niet worden gestopt.

Vervolgens in de wacht gezet en wordt de verbinding weer eens verbroken. maar denk maar niet dat ze terug bellen.

Kom op Odido Nederland

Ga dit nou eens oplossen, en hou geen mensen aan het lijntje.

de mensen op de eerste lijn verschuilen zicht achter procedures en protocollen en er zou niks anders mogelijk zijn.

Ook het speciale email adres voor klachten internet.service@odido.nl wordt niks mee gedaan.

Al weken aan het wachten op een antwoord.

Maar als je belt dat je je contract wilt opzeggen, dat zeggen ze gelijk. " ow meneer dat kan ik gelijk regelen voor u" dat vind ik toch wel vrij bijzonder.

Opzeggen kan snel, maar nieuwe wifi punten krijgen en een incasso stoppen kan niet?

Laten we nu hopen dat er iemand van Odido Nederland gaat reageren, die niet 1e Lijns is, maar wel iemand van de backoffice die iets kan betekenen.

Waar ben ik klant voor als je geen steek verder komt als je een probleem hebt. en vooral iets waar je al vanaf 12-12-2023 mee bezig bent.

Zijn er Mods hier die kunnen helpen???? ik zit echt met mn handen in het haar.
 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 17 January 2024, 09:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DeBouwer, bedankt voor je duidelijke bericht.

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ons systeem is op een manier geprogrammeerd zodat agents alleen een wifipunt kunnen sturen wat compatible is met het modem dat in bezit is. Ook al is er al een nieuw modem opgestuurd, dient eerst het oude modem in ons systeem afgemeld te zijn om de juiste wifipunten op te sturen. Nu is dit mogelijk met een handeling in het achterliggende systeem, echter is dit niet toegankelijk voor alle medewerkers van de klantenservice. We vragen dan ook vaak aan de klanten om geduldig te wachten tot alles gereed is in ons systeem. 

Nu ben ik gaan kijken en zie ik dat er twee nieuwe wifipunten zijn opgestuurd en volgens DHL komen ze vandaag aan. Als je dan de oude wifipunten terugstuurt dan is er niks aan de hand. Die e-mail die je ontvangen hebt is namelijk een herinnering, daarna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur te retourneren. Hopelijk heb ik je zo voldoende informatie gegeven over de situatie. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik sta voor je klaar!

Hallo

@Tommie van Odido 

Ja Ik snap het verhaal, maar dat dit al vanaf 12-12-2023!!!! moet duren.

Op die dag is er een monteur geweest voor een swap, het nieuwe modem staat al vanaf 12-12.

En het gaat me niet zozeer over de lange tijd die het duurt, maar de loze beloftes.
Elke keer weer het zelfde verhaal.
Het begon standaard met
“ik snap niet waarom mijn collega's dit op deze manier hebben gedaan, maar ik ga het voor u oplossen. ik bel u terug.”
En dat een keer of 5.
moet nog terug gebeld worden….

Gewoon niet eerlijk, of liegen noem ik het maar.
Je klanten voor de gek houden.

En als blijkbaar de systemen geprogrammeerd zijn om klanten in de stront te laten zakken is er toch echt iets mis met de programmering…

Er is zelfs nog onnodig voor de 2e keer een monteur geweest. er werd mij beloofd door de klantebnservice dat dat de enige maner was om het op te lossen.

Deze zou de nieuwe wifi punten meenemen, en deze swappen.
Je raad het al. die had hij niet bij zich, maar wederom het modem omgeruild?

Ik denk echt dat er winst te behalen valt in dit.
Kost bakken met geld lijkt me zo, en mij ondertussen al 9 uur aan bellen.

En wat betreft uw opmerking over een herinnering. 
Dat is wederom totaal iets anders als wat de klantenservice mij gisteren vertelde.
Die zei “ik kan de incasso van die 140 euro niet tegen houden. excusses.

Sorry hoor. ik kan er echt niet bij dat jullie systemen zo moeten werken.

We wachten vandaag af, en dan maar hopen dat de voorwaarde van de gratis wifi punten inderdaad overgenomen worden op de nieuwe wifi punten. Dit vanwege oude afspraken die doorlopend zijn.
Maar verwacht dat ik hier ook weer voor moet gaan bellen.

Wat betreft het speciale email adres voor klachten.
Die kan beter opgedoekt worden. waarschijnlijk wordt die geen eens uitgelezen. 
Was ook een manier om een oplossing te krijgen volgens de klantenservice.
Maar moet nog een antwoord krijgen na weet ik veel hoelang.

Gelukkig nog maar tot Maart een contract, betaal liever paar tientjes meer als de klantenservice daarmee wel in orde is. 

Het is echt pure frustratie, ik ben altijd en al jaren klant. en nooit iets gehad. werkte 99,99% van de tijd gewoon goed.
Maar als er dan wat is ben je meer dan een maand aan het bellen en proberen het opgelost te krijgen.
Dat mag niet in mijn ogen.




 

@Tommie van Odido ik heb je een PB gestuurd, want blijkbaar is het retourlabel verlopen.
Ik heb via medewerking van de winkel een ander retourlabel gekregen.

Graag in de systemen verwerken dat met het retourlabelnummer wat ik via PB stuur de 2 wifi punten en de nutteloos gestuurde T54 modem zitten. en dat deze van mijn account worden gehaald.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @DeBouwer.

Zou je mij op de hoogte willen houden van de status van je pakket? Zodra het ontvangen is door ons zal ik ervoor zorgen dat het goed staat in ons systeem. Alvast bedankt!

 

Bedankt voor je snelle reactie @DeBouwer.

Zou je mij op de hoogte willen houden van de status van je pakket? Zodra het ontvangen is door ons zal ik ervoor zorgen dat het goed staat in ons systeem. Alvast bedankt!

 

Hey Tommie, ik heb je zojuist een Prive bericht gestuurd.
Want het gaar wederom mis.
Hoop dat jij het kan rechtzetten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DeBouwer, zou je mij het serienummer of MAC-adres, van het modem dat je nu nog hebt staan, kunnen sturen in een privébericht? Dan zorg ik dat ik de rest handmatig afmeld!

Hi @DeBouwer, zou je mij het serienummer of MAC-adres, van het modem dat je nu nog hebt staan, kunnen sturen in een privébericht? Dan zorg ik dat ik de rest handmatig afmeld!

Yes ga ik doen, zie PB.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb gereageerd @DeBouwer

Beste Tommie,

Zojuist u weer een PB gestuurd,
Want ze schrijven nu ineens 140 euro af voor niet geretourneerde apparatuur….. Ik heb alles ingeleverd.
Je hebt gezegd dat je alle apparatuur verder van mijn naam hebt gehaald??
Wat is dit?
Wat een zooitje zeg. echt schandalig dat ik hier nu al 4 maanden mee bezig ben..
En dan ben ik geeneens gecompenseerd voor alles...

Reputatie 6
Badge +2

@DeBouwer Mijn oprechte excuses voor dit ongemak! Ik vermoed dat er iets in het systeem is mis gegaan, waardoor de boete is getriggerd.

Geen zorgen, ik ben direct het systeem ingedoken om de credit voor je in orde te maken! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido : Het is fijn dat je dit zo snel recht zet en excuses maakt, maar wat heb je er aan gedaan om uit te laten zoeken waar het probleem vandaan komt en hoe het in de toekomst voorkomen wordt?

Het valt mij op dat er de laatste dagen veel klachten over onterechte afschrijvingen zijn. Als je die netjes afhandelt maar niet weet waar het vandaan komt ('ergens in het systeem iets misgegaan") dan blijft dit zich voordoen.

En hou er ook rekening mee dat niet iedereen er even strak bovenop zit. Voor iedereen die jij hier goed hebt kunnen helpen zijn er waarschijnlijk een paar die hun geld gewoon kwijt zijn omdat ze minder goed opgelet hebben.

Dank voor je inzet, maar kijk alsjeblieft ook of je een kraan kunt vinden om dicht te draaien. Dat dweilt een stuk makkelijker.

Reputatie 6
Badge +2

@henkdeleeuw Ik waardeer je alertheid en feedback! 

Ik kan je verzekeren dat wij net als jij een oogje in het zeil houden en direct doorspelen wat er speelt. Uiteraard met als doel voor ogen om de kern van het probleem zo snel mogelijk te vinden en op te lossen. Hier zijn mijn collega’s dan ook druk mee bezig. 

Hoe graag ik ook meer wil doen, mijn plaats is hier op de Community, waar ik iedereen graag help! 

@DeBouwer Mijn oprechte excuses voor dit ongemak! Ik vermoed dat er iets in het systeem is mis gegaan, waardoor de boete is getriggerd.

Geen zorgen, ik ben direct het systeem ingedoken om de credit voor je in orde te maken! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Beste Teresa.

Heel leuk, maar het wordt een creditfactuur die verrekend wordt met de “ volgende “ factuur.
Betekend dat dat ik met de volgende factuur het restant geld terug gestort krijg om mijn rekening? Of wordt het verrekend over de komende 5 maanden?

Ik ben benieuwd wat het volgende probleem gaat zijn. waarschijnlijk dat de wifi punten weer in rekening gebracht worden.
 

Reputatie 7
Badge +9

Het wordt inderdaad eerst verrekend met de factuur. Wat overblijft wordt teruggestort op je rekening @DeBouwer

Reageer