Skip to main content

Hallo, ik maak via mijn Zyxel T-50 contact met de VPN van mijn werk. Echter knalt de verbinding er na 1 minuut en 20 seconden uit. Niet goed mee te werken dus. Ben inmiddels verhuisd naar een andere woning en was in de veronderstelling dat het op een nieuw adres geen probleem zal zijn. Echter, zijn daar de problemen precies hetzelfde. Heeft iemand een oplossing? Mvg, 

Hoi @Diedus86,

Slim dat je aan de bel trekt, dit is altijd een flink uitzoekwerk! Er komen daarom gelijk een aantal vragen bij mij op:

  • Zou je kunnen vertellen welk type VPN je gebruikt?
  • Gebruik je alleen het Zyxel T-50 modem en heb je deze gewoon op de fabrieksinstellingen staan?
  • Ik neem aan dat de verbinding er altijd na 1 minuut en 20 seconden uitvalt onafhankelijk van specifieke handelingen die je uitvoert?

 

Daarnaast, heb je ook al de tips doorgelopen die in topics over VPNs staan zoals:

 

 

Hopelijk heb je iets aan deze tips, anders ben ik erg benieuwd om meer te horen over jouw situatie!


Hi Cal, dank voor je reactie. Het gaat om een Draytek SSL VPN verbinding. Verbinding verbreekt inderdaad precies na 1 min 20, onafhankelijk van wat er wordt uitgevoerd. Ik heb geen instellingen van de Zxytel T-50 veranderd dus ga ervanuit dat deze nog op fabrieksinstellingen staat. Hoop dat dit je meer richting geeft? 


Hoi @Diedus86, thanks voor je terugkoppeling, dat maakt het beeld nog duidelijker!

De meest voorkomende oorzaken van een uitvallende VPN zijn: 

  • Je internetverbinding is niet stabiel genoeg om de VPN-verbinding te behouden;
  • De VPN-server werkt momenteel niet vanwege onderhoud;
  • Je hebt niet de nieuwste versie van de VPN-software;
  • Het internet is te langzaam voor een betrouwbare verbinding;
  • Je VPN wordt geblokkeerd door je firewall of virusscanner;
  • Er is een conflict tussen je VPN en andere software, waardoor een verbinding voorkomen wordt.

Zou het kunnen dat de nieuwste software nog niet geïnstalleerd is? 


@Diedus86 

Al gecontroleerd of de oorzaak te vinden is aan de andere kant van de VPN verbinding.

Teveel aanmeldingen op de VPN router?

Heb je na de verhuizing een geblacklist adres in diezelfde router?

Is het nodig om Jouw IP te white listen in die router?


Beste Yalerta en Jason, dank voor jullie reacties. Ik was vergeten te vermelden dat ik de enige ben die deze problemen heeft binnen onze organisatie. Al mijn (bijna 15) anderen collega's kunnen zonder problemen inloggen op de VPN, en daarbij wordt niet de verbinding automatisch verbroken na 1 min 20. Onze IT specialist heeft alles aan de VPN kant en software nagelopen en daar lijkt het niet aan te liggen. Conclusie: internet verbinding veroorzaakt het probleem. 


Het bijzondere is dat @Diedus86 aangeeft dat het op de 2 adressen waar hij woont (heeft) hetzelfde probleem naar voren kwam. Dan kan het niet in de verbinding zitten. De combinatie van jouw laptop/ security policy etc. zijn veel logischere probleem gebieden.

Interssante nieuwe test, ga eens met je laptop naar zo'n collega of andersom. Ik denk dat het probleem tesamen met jouw laptop meeverhuisd en je collega;s bij jouw een prima verbinding zullen hebben.


Ik ben ook vergeten erbij te vermelden dat ik het inmiddels met 3 verschillende laptops heb getest….Bij alle 3 de laptops deed het probleem zich voor. Heb het ook al 5 keer bij de klantenservice neergelegd, dezelfde niet werkende “oplossingen” worden steeds aangedragen waardoor ik in cirkeltjes blijf draaien. Enige dat hetzelfde is, en het probleem lijkt te veroorzaken, is de T-mobile internet verbinding, tezamen met de Zyxel router. Ik zou graag een andere router proberen maar die wil T-mobile niet opsturen.

 


Voor de router zijn VPN ip pakketjes gewoon IP pakketjes, net zoals je een gewone internet pagina zou bezoeken. Als je normale internet goed werkt is een router swap inderdaad onnodig. Goede test blijft een collega bij jou op bezoek vragen. Als jouw username met verkeerde settings staat aan de server zijde heeft alleen een andere laptop met hetzelfde account niet zoveel zin.


Reageer