ik probeer homey een vast ip adres te geven nu heb ik dat hier ingevuld maar krijg ik de melding dat die niet opgeslagen kan worden vanalles geprobeerd router herstarten ect maar niks blijkt te werken
wat doe ik fout ? wie kan mij helpen ?
ik probeer homey een vast ip adres te geven nu heb ik dat hier ingevuld maar krijg ik de melding dat die niet opgeslagen kan worden vanalles geprobeerd router herstarten ect maar niks blijkt te werken
wat doe ik fout ? wie kan mij helpen ?
Allereerst van harte welkom op onze Community!
Ik help je graag verder om het IP adres vast te zetten. Heb je de volgende stappen doorlopen? Ik verneem graag waar het fout gaat, zodat ik dit voor je kan oplossen!
Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > maak daar een regel aan en kies je NAS bij apparaat informatie en klik op toepassen.
Vergeet de regel niet actief te maken
Zoals op de afbeeldingen zichtbaar zie je dat ik deze stappen doe zodra ik kies voor opslaan krijg ik de foutmelding die op de afbeelding ik ook staat
hij slaat het niet
Beste ja heb alles geprobeerd actief niet actief maar zodra ik klik op opslaan krijg ik de melding “ waarschuwing , instellingen niet succesvol , probeer het opnieuw “
wat ik ook probeer
actief / niet actief
handmatig Mac adres en ip invullen
Apparaat uit keuze lijst
apparaat uit keuze lijst ip andere ingevuld allemaal de zelfde melding.
modem opnieuw opgestart alles weer geprobeerd
ik heb ook echt een hele waslijst met ip en Mac adressen die daar staan ingesteld ? Ik heb nooit wat ingesteld staan hier standaard al ip adressen op ingesteld ?
beste ik ben er achter wat het probleem is
iedereen die verbind krijg automatisch static dhcp toegevoegd in de lijst
echter kan deze lijst maar maximaal 32 records bevatten
ik heb wat apparaten mac adres opgeschreven deze stonden allemaal in static dhcp lijst (heb ik nooit toegevoegd) en er waren er dus 32 actief
nadat ik er een aantal verwijderd heb uit deze lijst kan ik mijn homey pro wel toevoegen aan de lijst
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.