Skip to main content

Labiel internet! Tot in den treure. Al eerder over gebeld, nieuwe modem gekregen, mag niet baten. Nog steeds valt het internet in de avond weg. En in de ochtenden/middagen begint het inmiddels ook dramatisch te worden. ZO irritant. Wat is er aan de hand??

 

Heb pingtests, alle gegevens op een rij etc. Waar mogen ze heen, en wie kan me helpen?

Groet Len

Hallo @Lenneke1977 

Heb je een glasvezel of DSL verbonding? Indien je glasvezel hebt welke mediaconverter heb je?

Ervaar je dit alleen via de WiFi of ook bekabeld en als het internet wegvalt brandt het internet lampje op de modem dan rood of blijft hij groen?

Valt het internet dan ook weg op alle andere apparaten?


Het is een glasvezel verbinding. Ik heb een Ik heb geen kabel naar de PC, want dat is te ver. Wat is precies een mediaconverter? De Zyxel 54? Of is het het zwarte kastje?

We hebben niet veel apparaten op het internet. Mijn telefoon pakt automatisch op op mobiel netwerk. Het is ook maar een korte uitval, ‘pakt’ hem weer terug binnen een halve minuut-minuut ofzo. Maar ik weet dat hij wel uitvalt op de tablet ook. Ik kan niet snel genoeg bij de modem zijn. 


@Lenneke1977 

Heb je glasvezel via het KPN netwerk met een zwarte Genexis kastje? Daar ervaren wel meerde klanten problemen mee, zie dit topic:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921


Dit is het kastje 

 


@Lenneke1977 

Je hebt een AON verbinding dus geen gedeelde verbinding zoals bij GPON en XGSPON. Heb je de kabel tussen dit kastje en router al eens vervangen en wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router?


Hoi @Waqqas, je eerste zin begrijp ik niet, ik ben geen expert. Ik heb de kabel vervangen,  geen effect. Verder zit er een gateway voor de slimme thermostaat op (lan3). Thanks tot zover!


De monteur is net geweest.  Helaas is duidelijk dat het hem niet gaat om uitzoeken wat er aan de hand is. Meneer deed een pingtest boven en beneden,  en gaf mijn tp-link voor de pc de schuld van een lagere snelheid.  Terwijl de klacht niet over snelheid maar het wegvallen van wifi is, op ALLE apparaten. Er ontstond een nare discussie, omdat mijn gevoel is dat dhr langs komt om Odido te kwijten. Ondertussen blijven de problemen bestaan. Ik stap over.  En ik raad anderen met deze problemen hetzelfde aan. Het is je tijd en geld niet waard. 


Hoi @Lenneke1977, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik wil graag direct voor je aan de slag gaan om uit te zoeken wat ik voor je kan betekenen! Mocht je mij deze kans nog willen geven, hoor ik het graag. Groetjes, Ishana


Reageer