Skip to main content

verbindingsprobleem zyxel ex5601

  • 15 July 2024
  • 8 reacties
  • 52 Bekeken

@Odido,

Mijn nieuwe modem is vandaag geïnstalleerd echter kunnen een aanrader apparaten die ik in huis gebruik.  Zoals een google speaker en mijn rolluiken op de wifi niet verbinden.  Uit andere topics maak ik op dat het de firmware van de router betreft en dat deze naar mijn modem gepusht kan worden.  Kunnen jullie dit voor mij in orde maken? 

Alvast bedankt 

Gr, Nicole

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nicoled 

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Welke firmware versie zie je staan onder systeeminformatie? Wat je ook kan proberen is 5 GHz uitschakelen bij de WiFi instellingen of in het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Nicoled, ik zie je graag snel genieten van al je apparaten, en dit is ook absoluut mogelijk! Soms komt het voor dat een modem nog met oude firmware geleverd wordt en dit wordt altijd binnen 24 uur ge-update. Ik zie dat je modem inmiddels is voorzien met de nieuwste firmware, lukt het nu wel om je apparaten te verbinden? Anders raad ik je zeker aan om de goede tips van Waqqas uit te proberen.

Daarnaast zie ik dat je niet je bestaande DSL abonnement hebt omgezet naar Glasvezel, maar dat je een nieuw abonnement hebt aangevraagd? Wil je dat ik je oude DSL abonnement stopzet?

Ik ben benieuwd, hoe dan ook kan je snel genieten van je oude set-up met gloednieuw en supersnel Glasvezel! 😄

Hoi @Nicoled, ik zie je graag snel genieten van al je apparaten, en dit is ook absoluut mogelijk! Soms komt het voor dat een modem nog met oude firmware geleverd wordt en dit wordt altijd binnen 24 uur ge-update. Ik zie dat je modem inmiddels is voorzien met de nieuwste firmware, lukt het nu wel om je apparaten te verbinden? Anders raad ik je zeker aan om de goede tips van Waqqas uit te proberen.

Daarnaast zie ik dat je niet je bestaande DSL abonnement hebt omgezet naar Glasvezel, maar dat je een nieuw abonnement hebt aangevraagd? Wil je dat ik je oude DSL abonnement stopzet?

Ik ben benieuwd, hoe dan ook kan je snel genieten van je oude set-up met gloednieuw en supersnel Glasvezel! 😄

Hoi Cal,

Het oude DSL-abonnement mag idd stopgezet worden. 

Zou je me erna een bevestiging van willen sturen en welk abonnement ik dan nog heb tegen welke prijzen? Dan kan ik checken of dat overeenkomt met het contract waar ik akkoord voor heb gegeven (aangezien dat ook ergens niet helemaal goed is gegaan eerder).

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat regel ik graag voor je @Nicoled! Ik heb je DSL abonnement per direct opgezegd en ik zal je een automatische bevestiging sturen via de e-mail. Daarnaast heb ik je opnieuw je contract toegestuurd voor je nieuwe Glasvezel abonnement. 

Mocht je nog hulp nodig hebben met je apparaten, laat het gerust weten, ik zie je heel graag genieten van al je apparaten.

Ik ga verder met de administratie voor je abonnementen, voor nu wens ik je nog heel veel plezier met het Internet toe! 😃

Hoi Cal,

 

Dank je wel. Ik heb het nieuwe contract helaas nog niet ontvangen. Ook staat in MijnOdido nu dat ik geen abonnement meer heb en ik kan er geen abonnement aan koppelen

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Nicoled, ik zie dat Cal per ongeluk een brief naar je toe gestuurd heeft, in plaats van een e-mail. Ik heb nu direct de e-mail naar je toe gestuurd. Ook heb ik wat wijzigingen aangebracht aan het Mijn Odido account, zou je willen kijken of het koppelen van je Internet abonnement nu wel lukt? Ik ben benieuwd! 

Hoi Nora,

 

Alles is nu goed geregeld. Dank je wel.

 

Reputatie 5
Badge +5

Wat fijn om te zien, @Nicoled! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan kan je hier altijd een nieuw topic voor starten. Ik wil je alvast een heel fijn weekend wensen! 😊

Reageer