Skip to main content

Hallo, het lukt mij niet om onze wifi mesh werkend te krijgen. 

Ik heb de wps knop van de router ingedrukt totdat de lampjes oranje branden, daarna 1x kort op de wps van de wifi mesh gedrukt. 

Vervolgens de mpro app geïnstalleerd en ook daar verbinding gemaakt met de mesh door 1x kort op de wps knop te drukken en dan de stappen volgen, dan staat er verbinding gelukt! 

In de mpro app kan ik zien dat de wifi mesh is verbonden met de router, maar in de app staat ook dat de mesh offline is en wellicht lukt het daarom ook niet om verbinding te maken met de mesh. 

Onze wifi blijft hierdoor steeds wegvallen wanneer we te ver van onze router zitten. 

Alle lampjes op de mesh branden groen behalve het sleutellampje die is uit. Wat doe ik verkeerd? 

Hallo @winters 

Het koppelen van een WiFi punt zou automatisch moeten gebeuren, zie hier de handleiding:

https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren


Nou dat koppelen van die stomme wifi dingen werkt echt voor geen meter, heb al 100 pogingen gedaan, niks werkt om er mesh van te maken, maar er zijn wel meer dingen die niet werken bij Odido, hoop dat het het komende half jaar beter word, anders ga ik toch weer het dubbele betalen bij ziggo/vodafone, maar dan weet ik in ieder geval dat het werkt.

 

ge Michel 


@fritswillem 

Welke router heb je en heb je daarbij de WAP6807 of WX5600?

Begin eens met een fabrieksreset van het WiFi punt door het resetknopje voor ongeveer 5 seconden in te drukken en volg daarna de stappen in bovenstaande link.


T-56 en 5600, allemaal al meerdere keren geprobeerd, het werkt gewoon niet.

 

gr Michel 


Router is T56 en de wifi mesh is wx5600.

Verbinding is enigzins gelukt maar dan kan de wifi mesh niet verder dan 5-10 meter van de router staan waardoor de mesh vrijwel geen nut heeft. De mesh zorgt er hierdoor niet voor dat we een groter bereik hebben. 

Voorheen hadden we delta en met die extra wifi punten hadden een veel groter bereik. Nu zijn we genoodzaakt onze 4g/5g netwerkt te gebruiken als we spotify o.i.d. luisteren in de achtertuin. 


Hey @winters, onze wifipunten werken het best op een RSSI waarde tussen de -60 en -70. Hoger of lager dan dit werkt inderdaad niet goed. Dan zul je moeten kiezen voor een bedrade verbinding, dan kun je ze op de gewenste afstand plaatsen met de beste verbinding. 


Reageer