Skip to main content
Beantwoord

Vehruisd, geen DSL, wacht al een week

  • 25 June 2024
  • 7 reacties
  • 43 Bekeken

Hallo,

 

Wij zijn vorige verhuisd en sinds we op ons nieuwe adres internet probeerden te installeren brandden alle de 2.4 en 5g lampjes, maar het internet lampje blijft uit. Ik heb sinds vorige week bijna elke dag met jullie gebeld maar ik kom gewoon niet verder zo. Er is verteld dat er iets met de DSL kabel is, maar dat het nog één of twee weken kan duren, en ik mijn mail maar in de gaten moet houden (ik krijg geen updates per mail).

Ik werk vanuit huis en heb uiteindelijk wel een 7-dagen unlimited voucher ontvangen (maar deze loopt vrijdag ochtend ook af). Alleen dit is ook niet ideaal… Inmiddels heb ik ook geen klantvoordeel meer door dit probleem en heb ik geen idee wat de status nu is, ik word niet geupdate.

Wel zijn mij wifi punten verkocht via de telefoon terwijl ik hiermee mijn probleem van het internet niet opgelost krijg, en nu heb ik deze wel binnen maar kan ik er ook niks mee….

Krijg bijna het gevoel om naar een andere provider over te stappen met hoe het loopt..

Hoe nu verder?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Carine92 

Heb je een nieuwe abonnement voor je nieuwe woning of heb je je abonnement meegenomen?

Wat is de installatiedatum volgens je Odido account en kan je eens een foto bijvoegen van de aansluiting waarop je modem is aangesloten?

Hi @Waqqas 

Ik had op mijn vorige adres ook al internet via Odido, heb toen mijn verhuizing doorgegeven en heb toen voor dit adres een nieuwe router ontvangen.

Zie foto’s van de aansluiting hieronder:

 

Reputatie 7
Badge +15

@Carine92 

Werkt het internet nog op je oude adres of niet meer en hoort de verbinding al actief te zijn op je nieuwe adres?

Heb je misschien nog een andere ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld of is dit het enige aansluitpunt?

 

Hi @Waqqas 

Nee die werkt daar niet meer, de verbinding had hier op het nieuwe adres sinds vorige week moeten werken.

Ik heb wel dit in de meterkast:

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Carine92 

Het meest ideale is om de groene telefoonkabel aan 1 kant afknippen, aanstrippen zodat je 2 draadjes hebt, op het meest linkse doosje (bovenstaande foto) het dekseltje aan de bovenkant verwijderen, de kabel losmaken en de 2 draden van de groene telefoonkabel aansluiten op 1A en 1B of 2A en 2B.

Hiermee sluit je ook alle mogelijke problemen in huis uit.

hi @Waqqas 

Er zit alleen geen stopcontact in de meterkast voor de router.

Ik heb ook al om een monteur gevraagd (aangezien ik niet technisch ben) maar die zijn al twee keer geannuleerd door Odido omdat die schijnbaar niks kunnen doen..

Reputatie 7
Badge +15

@Carine92 

Geen probleem indien het je niet lukt, hopelijk kan Odido het dan voor je regelen.

Reageer