Skip to main content

Afgelopen weekend mijn Internet geïnstalleerd van Odido. Dit gaf wat problemen waardoor ik heb besloten om toch maar even te bellen. Odido stuurde maandag een monteur langs. Kreeg een berichtje dat deze tussen 4 en 8 zou komen en hierna een SMS met een preciezer tijdsbestek. Toen de monteur tijdens dat tijdbestek er nog niet was begon ik al te twijfelen maar werd ik gebeld door de monteur, ‘of hij ook overmorgen kon komen?’ Want de afspraak was gepland nadat hij de dag had gesloten. Ik gaf aan dat ook ik had geschoven in mijn planning om hem te ontvangen dus 7 uur stond hij voor mijn deur. Hij gaf aan dat de installatie niet het probleem was maar de ministekker in de meterkast van KPN. Hier zou iemand anders voor moeten komen en hij zou hier een ticket voor aanmaken. Dinsdag ochtend gebeld met Odido en die gaf aan dat er nog geen ticket was en die is dus met spoed aangemaakt. Na de gehele dinsdag daar niks meer over vernomen te hebben even gebeld met KPN, die wisten nog van niks en vonden het ook een gek verhaal. Hierna weer met Odido gebeld en die gaf weer aan dat dit nog wel eens een week kan gaan duren. Tussendoor zit ik zonder internet en kan ik ook geen gebruik maken van een simkaart met onbeperkt internet die Odido aanbied aangezien ik geen duo sim heb of een extra toestel. 

Heet iemand ervaring met dit probleem? Is het sneller op te lossen dan dat ik nu al geprobeerd heb? Aangezien ik thuis werk ben ik afhankelijk van Internet thuis en vind ik het enorm raar dat Odido een klant zo lang zonder de service kan laten zitten waarvoor je hen hebt. 

Hallo @BenteH 

Is het modem direct aangesloten op de KPN ministekker en niet via een andere aansluitpunt?

Volgens mij wordt je ticket binnen 5 werkdagen opgepakt door de technische dienst van Odido.

Hallo @BenteH 

Is het modem direct aangesloten op de KPN ministekker en niet via een andere aansluitpunt?

Volgens mij wordt je ticket binnen 5 werkdagen opgepakt door de technische dienst van Odido.

Hoi! De modem is met de groene kabel aangesloten op de mini stekker. Hierdoor gaat het power lampje branden maar voor de rest niks anders. 5 werkdagen? In de mail die ik automatisch kreeg bij het aanmaken van het ticket werd vermeld dat ik binnen een werkdag terug bericht zou krijgen? 72598441. Daarnaast zal het dus 5 werkdagen zijn (die ook nog eens over het weekend zal vallen dus nog langer) waarna KPN nog zou moeten komen.

Hallo @BenteH 

Hoi! De modem is met de groene kabel aangesloten op de mini stekker. Hierdoor gaat het power lampje branden maar voor de rest niks anders. 5 werkdagen? In de mail die ik automatisch kreeg bij het aanmaken van het ticket werd vermeld dat ik binnen een werkdag terug bericht zou krijgen? 72598441. Daarnaast zal het dus 5 werkdagen zijn (die ook nog eens over het weekend zal vallen dus nog langer) waarna KPN nog zou moeten komen.

Hiervoor zat de andere bewoonster ook bij Odido dus vind het gek dat de mini stekker nu opeens defect zou zijn...

Tja, dat een miniconnector (RJ11) IN het isra punt defect is kun je vanaf de buitenkant moeilijk zien lijkt mij?

Tja, dat een miniconnector (RJ11) IN het isra punt defect is kun je vanaf de buitenkant moeilijk zien lijkt mij?

Helaas ben ik zelf geen monteur en ga ik dus maar uit van wat mij wordt verteld door hen… Vind het wel gek dat andere lampjes wel gaan branden op het modem maar dus alleen het wereldbolletje voor Internet niet?

@BenteH 

Een spoedticket wordt binnen 1 werkdag opgepakt, heb je beide poorten op de ministekker geprobeerd? Er lijkt nu geen signaal op te staan.

@BenteH

Een spoedticket wordt binnen 1 werkdag opgepakt, heb je beide poorten op de ministekker geprobeerd? Er lijkt nu geen signaal op te staan.

Mij was ook verteld dat het een Spoedticket zou betreffen, gister ochtend (8:30) aangemaakt en nog altijd geen bericht. Beide poorten op de stekker geprobeerd en bij 1 dus de situatie zoals hierboven beschreven en in de ander gaat het ‘WAN’ lampje (??) oranje branden

Net weer met Odido gebeld, SPOED ticket gisteren om 8:27 aangemaakt maar nog altijd geen terugbericht. Medewerker noemde op dat dit nu wel binnen enkele uren zal moeten gebeuren en zei ook dat KPN best wel snel zal gaan qua verdere service. Ik hoop van harte dat deze gelijk heeft ipv de medewerker die ik gisteren sprak en opnoemde dat dit nog zeker een week gaat duren. Fingers crossed. 

Hi @BenteH, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk van je internet kunt genieten en ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat KPN NetwerkNL zojuist een link heeft verstuurd om een afspraak in te plannen. Is het inmiddels gelukt om een afspraak in te plannen?

Hi @BenteH, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mog

elijk van je internet kunt genieten en ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat KPN NetwerkNL zojuist een link heeft verstuurd om een afspraak in te plannen. Is het inmiddels gelukt om een afspraak in te plannen?

Hi Tommie, helaas eindigt de link op dit scherm. Moet ik dit weer verder regelen met KPN of met jullie? 

Hi @BenteH, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mog

elijk van je internet kunt genieten en ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat KPN NetwerkNL zojuist een link heeft verstuurd om een afspraak in te plannen. Is het inmiddels gelukt om een afspraak in te plannen?

Hi Tommie, helaas eindigt de link op dit scherm. Moet ik dit weer verder regelen met KPN of met jullie? 

Het is mij nu gelukt een afspraak in te plannen, ze komen vrijdag langs. Hopelijk had de monteur gelijk en ligt het aan de stekker van KPN, zou toch fijn zijn als ik voor het weekend de Wifi werkend heb..

Fijn om te horen dat het gelukt is @BenteH! Dat hoop ik inderdaad ook. Wil je mij op de hoogte houden? 

Reageer