Skip to main content

Afgelopen weken heb ik de internet verbinding in de gaten zitten houden op snelheid. Reden is slecht kunnen kijken naar F 1 en andere films. Ik heb een 1000 Mbit contract die bedraad op de modem bij normaal gebruik op 980 zou zitten, dat is echt goed.

Nu de maar.

Afgelopen weken komt de wifi die normaal rond de 300 Mbit zit on de de 20 Mbit

Als ik dan gaat zitten pingen komt de snelheid na iedere ping weer wat hoger uit tot ik aan de 300 zit op de Wifi. Hoe dan, daar betaal ik niet voor.

Gisteren avond zat mijn zoon bedraad op intenet met een snelheid van max 38 Mbit bij een contract van 1000 Mbit. Na 6x Pingen komt het weer terug??

Ik zou hier graag uitleg over willen hebben of een compensatie.

Mocht je het geweldige wifi plus hebben van Odido, die zou ik terug sturen en Deco m4 of welke dan ook installeren, eerste verbinden met het internet en dan de wifi uit zetten op de zyxel en daarna meer deco’s verbinden, sindsdien geen uitval meer gehad.

gr Michel 

Hallo @dennisvanhunen 

Ervaar je dit probleem gedurende de hele dag of alleen in de avond?

Gebruik je internet bekabeld en WiFi via de router of heb je ook versterkers?

Welke mediaconverter heb je?

Heb je al eens een fabrieksreset van de router uitgevoerd?

@Waqqas

Ik heb achter de odido Router een zyxel en deco systeem.

Deze geeft geen problemen op de snelheid.

De router op de wifi geeft op de laptop met een ping een snelheid van 280Mbit en op de telefoon met de telefoon 80 M bit 

Beide odido wifi test.

Het gehele systeem heb ik twee maal van stroom gehaald om een harde reset uit te voeren.

Op dit moment 11.08 uur heb ik met de wifi tester Fast 37 Mbit snelheid op de telefoon.

Pingen met een vaste aansluiting met een pc via de zyxel gaf gisteren avond 980Mbit snelheid.

Vr gr

Dennis

@dennisvanhunen 

En als je beide WiFi systemen eens even loskoppelt en alleen gebruik maakt van bekabeld internet en WiFi via de Zyxel router, gaat het dan beter?

Ik gebruik maar 1 wifi systeem  de router van odido staat in de meterkast  .

De wifi van de odido router staat uit.

Reageer