Skip to main content

Trage Wi-Fi

• 30 januari 2025
  • 9 reacties
  • 76 Bekeken

Beste experts,

Ik heb thuis een mesh netwerk met 4 stuks Deco X90 (Router is van Odido Zyxel T-54). Het bereik is super alleen de wifi is erg traag. Gemiddeld zo’n 50mb/s terwijl mijn abonnement 1gb is. Bedraad haal ik wel rond de 900mb/s. Via de gebruiksvriendelijke app van Deco heb ik al meerdere malen van alles geoptimaliseerd en alle kanalen geprobeerd maar het blijft traag. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt en met vriendelijke groet, Gerben

Uitgelichte reactie

4 februari 2025

Ik heb vandaag nieuwe CAT6 kabels binnen gekregen en dit helpt enorm, bedankt voor de support!

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21063 reacties
  • 30 januari 2025

Hallo ​@gerbenvv 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting?

Heb je de WiFi op de Zyxel uitgeschakeld en is de Deco ingesteld in Acces Point Mode?

De 900 Mbps bekabeld haal je via de Deco?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 januari 2025

Hallo Waqqas,

Bedankt voor je snelle reactie

ik heb een glasvezel aansluiting. De wifi van de router staat uit. Deco staat op acces point mode. 

de bekabelde snelheid haal ik via de router (gebruik 4 lan poorten)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21063 reacties
  • 30 januari 2025

@gerbenvv 

Probeer het volgende eens:

Zet de Deco weer in router modus en verbindt deze met de internetkabel vanaf de mediaconverter, je hebt de Zyxel dan niet meer nodig.

Ga in de Deco app naar more , advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, klik op toepassen en herstart de mediaconverter. Gaat het zo beter?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 januari 2025

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb deze stappen uitgevoerd en het is een tikkie beter (meet nu 60 mbs) maar zit nog steeds ver van de 1000 mbs af. Kan ik nog wat testen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9000 reacties
  • 31 januari 2025

Zou het kunnen dat de kabel die je gebruikt om de Deco aan te sluiten op de router of de ONT niet OK is? Als ook de Deco in router modus niet de snelheid behaald, en de Zyxel router wel, dan moet het zo iets basics zijn. En anders ga je toch twijfelen of de Deco's niet defect zijn..

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1186 reacties
  • 31 januari 2025

Sluit de pc even bedraad aan op de hoofd Deco. Als je dan de snelheid ook niet haalt vervang je de kabel van de ONT naar de Deco. Als je de snelheid wel haalt dan weet je dat het aan het wifi signaal ligt. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21063 reacties
  • 31 januari 2025

@gerbenvv 

En je kan ook nog een andere unit als hoofd Deco testen, wel weer even instellen. Voorzie hem eventueel van een fabriekreset voordat je begint.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb vandaag nieuwe CAT6 kabels binnen gekregen en dit helpt enorm, bedankt voor de support!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 5 februari 2025

Wat super om te zien dat dit de oplossing is geweest ​@gerbenvv

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen