Skip to main content
Beantwoord

TP-Link TL-WA850RE en ZYXEL EX5601-T1 werkt niet

  • 2 July 2024
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Hi!

Mijn TP Link wifi extender (deed het altijd prima) doet het niet meer met de komst van Odido. Na installatie door monteur van het nieuwe modem krijg ik de wifi extender niet meer aan de praat. Ik heb al het nodige geprobeerd (fabrieksreset, DHCP off, firewall uit) maar tot op heden geen succes. Wie o wie helpt mij het apparaat weer werkend te krijgen? Bij voorbaat dank.
Mvg, J

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jbh9 

Sluit je deze bekabeld aan of via de WiFi (WPS)?

Hallo @Waqqas Via WIFI, geen bekabeling voor de wifi extender in ons huis.

Reputatie 7
Badge +15

@jbh9 

Misschien kan je de beveiliging van de Zyxel eens verlagen? Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ha vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

@jbh9

Misschien kan je de beveiliging van de Zyxel eens verlagen? Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ha vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn! Dank.

Helaas lijk ik nu een nieuw probleem te hebben met het originele wifi netwerk (dus zonder enige wifi extender actief). Het wifi netwerk valt weg en vraagt mij dan om de paar minuten om opnieuw in te loggen: 

 

Reputatie 7
Badge +6

@jbh9 Kun je eens proberen om het netwerk helemaal te vergeten en opnieuw verbinding te maken? Dan zou alles goed opgeslagen moeten worden. Het is belangrijk dat niet alleen de netwerknaam (SSID) en wachtwoord hetzelfde zijn, maar ook het type beveiliging.

Yes, dit lijkt de oplossing. Dank @TMTV 

Reageer