Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb al een paar keren gebeld omdat mijn toon geen verbinding maakt met onze wifi. Ik heb net een collega gesproken en die gaf aan of jullie de MAC adres willen registreren. 

Hi @Familie.djojo, welkom op de Community! Geen zorgen, ik help je super graag met je Toon. Het heeft echter niks met het MAC adres te maken, maar er zijn absoluut wat opties die we kunnen testen. Toon werkt alleen op het 2.4Ghz wifinetwerk. Ik zie dat je netwerk al gesplitst is en je dus los kunt verbinden met het netwerk waar _2.4 achter staat. Dit werkt dus niet? Ook staat WPA2 al aan en WPA3 uit. 

Wat ik daarom heb gedaan is Wifi6 uitzetten. Dit kan zeker helpen. Wil je de Toon opnieuw verbinden laten maken met het _2.4 netwerk? Lukt het nu wel?


Sorry voor mijn late reactie. Maar het lukt nog steeds niet. Wanneer ik verbinding probeer te maken blijft hij draaien. 


Hi ​@Familie.djojo, dank! We geven niet op. Ik wil je vragen zelf een aanpassing in het netwerk te maken die kan helpen. Log hiervoor eerst in in het modem. Ga hiervoor naar http://192.168.1.1 en log in met de Admin inlog die op een sticker op het modem staat. Ga vervolgens naar: Network Settings - Wireless - Other - 802.11 Protection. Zet deze laatste uit. Werkt het nu wel?


Sorry voor late reactie. We hebben het geprobeerd met die link. Alleen als we daar zijn blijft het draaien en daarna geeft het aan de het privé is. Helaas werkt het nog niet. Maar we zijn hier al maanden bezig om de toon met wifi te verbinden maar lukt niet.


Reageer