Skip to main content

Ik heb een  paar weken terug aantal vragen gesteld over de toon  die geen verbinding maakte met de wifi. Na de laatste comments lukte het. Maar ineens maakte de toon  gisteren weer geen connectie met de wifi. Weer dezelfde dingen gedaan wat gevraagd was toendertijd maar lukt weer niet.

Hallo ​@Familie.djojo 

Met welke instellingen werkte de Toon wel eerst en welke router heb je?

Kun je in de interface eens het gastnetwerk 2,4 GHz inschakelen en kijken of de Toon daarmee kan verbinden?

We hebben bijna alles geprobeerd. Zelfs toen met deze onderstaande instructies werkte hij niet

Ga hiervoor naar http://192.168.1.1 en log in met de Admin inlog die op een sticker op het modem staat. Ga vervolgens naar: Network Settings - Wireless - Other - 802.11 Protection. Zet deze laatste uit.

Begin januari had 1 van jullie collega's diep in het modem wat aangepast en toen deed hij het. 

Maar ik word er een beetje moe van. We worden als het ware steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Paar keren telefonisch contact gehad met de klantenservice van Odido en zelfs met Eneco van de Toon. We waren blij dat hij het deed en nu ineens weer niet. Waar ligt het dan aan? Anders ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider en dat willen we uist niet doen omdat ik altijd tevreden ben geweest met Odido.

Krijg ik hier nog eigenlijk antwoord op? Ik ben zo geneigd dan om over te gaan stappen. Maar dat wil ik juist niet omdat ik al heel lang bij jullie zit. Dus het zou niet nodig moeten zijn. 

@Familie.djojo 

Wat de oplossing was voor anderen:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en daaronder kies bij beschermde beheersframes voor uitgeschakeld, klik op toepassen en herstart de router.

Reageer