Skip to main content

Sinds gisteren (09-10-2024) heb ik odido internet bij mijn nieuwe huis. 

Hier hing ook een Toon kastje en deze probeerde ik met het internet te verbinden. 

Helaas is dit me niet gelukt. Ik heb meerdere topics gelezen maar zonder succes. 

Ik de 5G uitgezet, ik de WPA veranderd. Wifi 6 uitgezet maar allemaal zonder succes. 

Het Odido kastje is net 1 week geleden geleverd dus de bug die ik voorbij zag komen zal het ook niet zijn. 

Ik dacht dat het lag aan dat ik geen abbonement had voor Toon, dus die heb ik ondertussen ook afgesloten maar ook dit leverde niks op. 

Ik weet dus even niet meer wat ik nog meer kan doen.

 

 

Hallo @Kinanti95 

Kun je de Toon eens voorzien van een reset?


Belangrijke vraag eerst, ziet de Toon wel jouw Wifi netwerkt bij de instellingen?

Neem aan dat je de instellingen volgens dit aanpast: 

 


Hoi, hij vind het netwerk wel. 

Maar blijft heel lang hangen en uit eindelijk maakt hij geen verbinding. 

Ik heb hem vannacht de hele tijd van het stroom gehaald. Dus na werk ga ik kijken hoe hij reageert. 

 


Even een kleine zoekronde gedaan binnen de community, maar je bent niet de enige met connectie problemen van de Toon.

Dit speelde 5 maanden geleden, zo te zien is daar ook nog verder geen reactie op gekomen dat het is opgelost.

Toch even een vraag, heb je op de Odido router het SSID en WW voor Wifi overgenomen van je oude installatie?

Opties zijn;

  1. Alleen tijdelijk eens even 2.4G Wifi aanzetten, de rest dus niet
  2. WPA2 als beveiliging
  3. Eventueel eens een andere SSID en WW combinatie gebruiken (zonder spaties!!!!)

Bij mobile devices is het vaak ‘vergeet verbinding’ om op te schonen, dit is bij de Toon waarschijnlijk alleen te doen door die ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ uit te voeren. Grootste nadeel is, dat Toon nergens de mogelijkheid heeft om een data backup te maken. Naar mijn mening wel een groot te kort, voor iets wat verbruiksdata bij kan houden.


Even een kleine zoekronde gedaan binnen de community, maar je bent niet de enige met connectie problemen van de Toon.

Dit speelde 5 maanden geleden, zo te zien is daar ook nog verder geen reactie op gekomen dat het is opgelost.

Toch even een vraag, heb je op de Odido router het SSID en WW voor Wifi overgenomen van je oude installatie?

Opties zijn;

  1. Alleen tijdelijk eens even 2.4G Wifi aanzetten, de rest dus niet
  2. WPA2 als beveiliging
  3. Eventueel eens een andere SSID en WW combinatie gebruiken (zonder spaties!!!!)

Bij mobile devices is het vaak ‘vergeet verbinding’ om op te schonen, dit is bij de Toon waarschijnlijk alleen te doen door die ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ uit te voeren. Grootste nadeel is, dat Toon nergens de mogelijkheid heeft om een data backup te maken. Naar mijn mening wel een groot te kort, voor iets wat verbruiksdata bij kan houden.

De eerste 2 punten heb ik gedaan, omdat ik dit inderdaad overal voorbij zag komen.

Ik heb gister avond de Toon terug gezet naar fabrieksinstellingen, om de installatie weer compleet te maken heb ik internet nodig en dat is net het probleem. 

Ik zal je 3de punt eventueel nog kunnen proberen maar deze zijn al wel zonder spaties. 

Zal in elk geval mijn abonnement nog even stopzetten voor de Toon. Beetje geldverspilling op deze manier.


Update: 

Hele nacht de Toon verbinding proberen te laten maken. 

Maar nog steeds blijft hij staan in verbinding opbouwen. 

Via marktplaats een nieuwe gekocht. Wellicht dat die het wel doet.

 


….

Via marktplaats een nieuwe gekocht. Wellicht dat die het wel doet.

Toon is uit de tijd dat Home automation nog echt in de kinderschoenen stond, tegenwoordig is dit redelijk volwassen geworden en valt de Toon een beetje ‘uit de Toon’ zal ik maar zeggen.

Met de komst van de slimme meters die 24/7 data delen met de energiemaatschappij, is dit soort displays eigenlijk een beetje achterhaald. De tegenwoordige portals/apps van energiebedrijven geven dezelfde info, hetzij niet meer, ook vaak weer.

Is de Toon die je via MP hebt gekocht een nieuwere versie, die bijv. wel 5G Wifi en WPA3 aankan? Of heeft de verkoper aangegeven, dat hij correct werkt met ook de Odido Zyxel T50/T54/T56?


….

Via marktplaats een nieuwe gekocht. Wellicht dat die het wel doet.

Toon is uit de tijd dat Home automation nog echt in de kinderschoenen stond, tegenwoordig is dit redelijk volwassen geworden en valt de Toon een beetje ‘uit de Toon’ zal ik maar zeggen.

Met de komst van de slimme meters die 24/7 data delen met de energiemaatschappij, is dit soort displays eigenlijk een beetje achterhaald. De tegenwoordige portals/apps van energiebedrijven geven dezelfde info, hetzij niet meer, ook vaak weer.

Is de Toon die je via MP hebt gekocht een nieuwere versie, die bijv. wel 5G Wifi en WPA3 aankan? Of heeft de verkoper aangegeven, dat hij correct werkt met ook de Odido Zyxel T50/T54/T56?

Ik ga dat even navragen. 

Als jij een beter alternatief heb. Suggesties zijn ook welkom


Ik ga dat even navragen. 

Als jij een beter alternatief heb. Suggesties zijn ook welkom

Het hangt natuurlijk af, wat je allemaal doet met jouw Toon. Als dit alleen is voor het inzichtelijk maken van je verbruik en je hebt slimme meter, dan kan dat ook vaak via de portal van je energiemaatschappij.

Maar als je hem ook gebruikt voor file informatie en het weer, ja .. dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Dus ik denk dat je zelf even moet kijken welke functionaliteit een Toon wel heeft, maar een andere oplossing dus niet.

 


Reageer