Thermosmart thermostaat kan ik wel koppelen op de 2,7 GHz wifi van T-mobile
hieronder de modeminstellingen die thermosmart doorgeeft en die op dit moment allemaal zo ingesteld zijn op mijn Zykel 54 modem.
Als je wifi-problemen blijft houden, heeft dat vrijwel altijd met de instellingen van je router te maken.
Deze moet als volgt staan ingesteld (in volgorde van belangrijkheid):
- 2,4 ghz: Het netwerk dat je wilt gebruiken moet 2,4 ghz WiFi zijn.
- b/g: WiFi op 2,4 ghz moet op b/g ingesteld zijn. De instelling b/g/n werkt meestal niet.
- Verschillende netwerknamen: Als je router tegelijkertijd op zowel 2,4 ghz als 5 ghz uitzendt, zorg dan dat beide netwerken een eigen naam hebben.
- Alleen WPA2: Gebruik, in plaats van de combinatie modus WPA/WPA2 alleen WPA2.
- Vast kanaal (channel): laat de modem niet automatisch een kanaal kiezen. Mocht je wel een vast kanaal hebben gekozen en er zijn veel netwerken in je omgeving, dan kan het zijn dat het gekozen kanaal te zwak is en door de omgeving wordt weggedrukt. Probeer daarom ook andere vaste kanalen om te kijken waar de sterkste verbinding zit. Kies bij voorkeur niet voor kanaal 12 of 13, deze geven soms problemen.
- DHCP server: Op de router (of elders in het netwerk) moet een DHCP server actief zijn. Voor alle modems is een actieve DHCP server standaard.
Toch lukt het niet om verbinding te krijgen! Het wachtwoord kon ik ook niet ingeven Thermosmart koppelt gelijk met het netwerk maar niet met wifi:
Controleren van je wifi-verbinding Afdrukken
Gewijzigd op: Vr, 25 Sep, 2015 at 11:47 PM
Soms lijkt de verbinding tussen de ThermoSmart en internet niet goed. Het kan zijn dat de statusled wit knippert doordat onze server of je provider problemen heeft, maar dat de wifi-verbinding wel goed is. Bij twijfel kan de wifi-verbinding op de volgende manier worden gecontroleerd:
- Druk kort op de resetknop onderop de ThermoSmart
- Nu komt het SSID en IP-adres op het scherm. Het SSID moet de naam van je wifi-netwerk zijn. Het IP-adres mag geen 169.254.1.1 zijn. Als dit IP-adres wel getoond wordt, heb je je wachtwoord onjuist ingegeven.
Als het IP-nummer klopt en het SSID overeen komt met de naam van jouw netwerk, dan is de wifi-verbinding goed.
Iemand ervaring hoe ik dit kan oplossen?
ik zal bij thermosmart navragen hoe ik het netwerkwachtwoord dan zou moeten ingeven