Skip to main content

Te vroeg beëindigen abonnement

Uitgelichte reactie

23 februari 2025

@sgroen89 Dankjewel dat je via deze weg contact met ons opneemt n.a.v. jouw review. Ik wil graag mijn excuses aanbieden voor deze situatie, dit is niet de bedoeling. Ik kijk graag met je mee naar hoe we dit kunnen oplossen, zodat jij de komende tijd niet zonder Internet zit. 

Ik mis alleen nog je geboortedatum in je community profiel. Wil je deze nog invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Geef je een seintje in dit topic als je zover bent? Ik sta paraat!

18 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 23 februari 2025

Inderdaad,  een deactivatie kan niet teruggedraaid worden. Je zou wel voor een korte periode een klik en klaar abonnement kunnen afnemen.  Als je die in de winkel haalt kun je snel weer online zijn. Met 25 euro per maand is het waarschijnlijk zelfs nog goedkoper dan de oude aansluiting.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 februari 2025

Maar waarom staat er bij het invullen van de datum op jullie website vermeld dat je rekening moet houden met 1 maand opzegtermijn ipv geen opzegtermijn bij een verhuizing?

Het is voor mij niet makkelijk om naar een winkel te moeten om een nieuw pakket op te halen en een nieuw abonnement weer op te moeten zeggen etc. 

Ook wel vreemd dat er telefonisch gaan hulp werd aangeboden voor een andere optie. Ik ben nu alweer een aantal dagen verder.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1012 reacties
  • 23 februari 2025

Ik neem aan dat een moderator hier nog een reactie op geeft want dat geven ze dus ook aan in die reactie op Trustpilot. Het lijkt mij zo op het zicht dat Odido zich ook niet aan het contract houdt hier. Ook zij zijn partij in een overeenkomst. (Tenzij klant uiteraard een eerdere gewenste opzegdatum is doorgegeven waarna de keuze aan Idido gelaten is.)

Als Odido zo streng is om resterende bedragen in rekening te brengen als je te vroeg je contract opzegt, dan zou het op zijn minst hier ook een boete moeten betalen voor het te vroeg afsluiten van een klant. Dus naast het niet betalen van de laatste maand, zou hier minstens een gratis vergoeding van een maand tegenover moeten staan. Of een maand gratis gebruik van K&K of internet vouchers. Of ze moeten de klant weer een maand aan kunnen sluiten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 23 februari 2025

Als het abonnement al op 19 feb is gestopt,  dan krijg je op de volgende factuur je betaalde dagen pro rato gecrediteerd.  Het is bij de klantenservice niet de bedoeling om een klik en klaar abonnement direct weer op te zeggen. Er zitten veel logistieke kosten aan vast die allemaal niet in rekening worden gebracht. Dus met 1 maand abonnement kost dat Odido ook geld en de 5G routers zijn schaars.

Het idee van tijdelijk een ander abonnement afsluiten komt natuurlijk op een klant helpt klant forum van andere members. Die kunnen door hun jarenlange ervaring vaak net wat meer out of the box denken

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1012 reacties
  • 23 februari 2025
eric schreef:

Als het abonnement al op 19 feb is gestopt,  dan krijg je op de volgende factuur je betaalde dagen pro rato gecrediteerd. 

Odido is hier mogelijk in de fout van het niet nakomen van de afspraken in het contract (maand opzegtermijn). Zelfs als ze die maand niet rekenen betekend dat niet dat ze daar mee zo onder het contract uit komen. Daar behoord (naast het niet betalen van die maand) ook een vergoeding tegenover te staan. Dus en geen maand betalen EN een vergoeding. Met die vergoeding kan de klant dan iets doen. Maar dit is dus niet zoals het hoort.

Ze geven op Trustpilot ook aan dit op de community te plaatsen dus ik neem aan dat Odido hier zal reageren en met een adequate oplossing komt (extra vergoeding, tijdelijk K&K of weer aansluiten met spoed voor een maand).

Bovenstaand in ieder geval als de opzegging ook gedaan is met in achtneming van die maand (maar ik weet niet of je een einddatum op kunt geven bij het formulier).

Zo zie ik het in ieder geval als medeklant 😉

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 23 februari 2025

Het is inderdaad een goede vraag of ​@sgroen89expliciet aangegeven heeft het abonnement op 19 maart te willen beëindigen en niet alleen in gedachten een maand opzegtermijn erbij rekende?

Want je kunt op 19 feb. ook aangeven het abonnement te willen beëindigen zonder datum in de toekomst. Dan stopt het direct en wordt de maand opzegtermijn alsnog in rekening gebracht. Die waarschuwing van de maand opzegtermijn heb je ook specifiek gelezen, maar dat is dus vooral een waarschuwing voor de financiele gevolgen.

Deze mogelijkheid is er omdat klanten de vrijheid moeten hebben hun aansluiting per direct beschikbaar te maken voor een andere provider. Je zou in de bevestiging van de opzegging kunnen teruglezen wat de keuze is die je gemaakt hebt. Staat daar niet dat je abonnement op 19 feb. wordt beëindigd?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 februari 2025

Ik heb geen bevestigingsmail van de opzegging ontvangen waarin een datum staat vermeld. Lijkt mij logisch als ik nog moet betalen ik ook nog gebruik kan maken van jullie diensten. 

Tevens werd er afgelopen donderdag telefonisch aan mij verteld dat er bij een verhuizing geen sprake is van een opzegtermijn, maar dat er direct wordt beëindigd. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1012 reacties
  • 23 februari 2025

Ook bij verhuizing geven ze op hun pagina aan dat dat met een maand opzegtermijn is.

Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn.

https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340

Heb je telefonisch opgezegd of via het formulier? Als het via het formulier is weet je dan of je een einddatum op kon geven?

Sowieso betaal je niet voor de diensten die niet geleverd worden. Dus als je akkoord gaat met directe beëindiging dan zul je ook niets betalen (het kan zijn dat je nog wel een maand factuur krijgt maar dat krijg je dan zeker terug). Maar als je er echt een probleem mee hebt dat Odido zich niet aan het contract gehouden heeft en je ervaart op dit moment dat je dus schade leidt dan zou je ze dus aan het contract kunnen houden en moeten ze met een oplossing of extra vergoeding komen (alleen als je als einddatum 19-03 op kon geven of ze gewoon niets over einddatum in het formulier hebben staan want dan kun je inderdaad verwachten dat ze zich aan die maand opzegtermijn houden.)

En dan is het even een kwestie van de reactie van een moderator afwachten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 23 februari 2025
sgroen89 schreef:

Ik heb geen bevestigingsmail van de opzegging ontvangen waarin een datum staat vermeld. Lijkt mij logisch als ik nog moet betalen ik ook nog gebruik kan maken van jullie diensten. 

Tevens werd er afgelopen donderdag telefonisch aan mij verteld dat er bij een verhuizing geen sprake is van een opzegtermijn, maar dat er direct wordt beëindigd. 

Tja, als dit zo is, dan klopt het dus. Maar dan betaal je ook niet meer voor het oude adres. Je kunt op een moderator wachten, maar die putten uit dezelfde informatie als een klantenservice medewerker.  

Je kunt klik en klaar trouwens ook gewoon online bestellen en thuis laten bezorgen hoor. Een winkel was alleen een paar dagen sneller.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 23 februari 2025

@sgroen89 Dankjewel dat je via deze weg contact met ons opneemt n.a.v. jouw review. Ik wil graag mijn excuses aanbieden voor deze situatie, dit is niet de bedoeling. Ik kijk graag met je mee naar hoe we dit kunnen oplossen, zodat jij de komende tijd niet zonder Internet zit. 

Ik mis alleen nog je geboortedatum in je community profiel. Wil je deze nog invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Geef je een seintje in dit topic als je zover bent? Ik sta paraat!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 februari 2025

@Teresa van Odido geboortedatum is toegevoegd. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 26 februari 2025

@sgroen89 Super bedankt! 

Ik ben direct gaan kijken en zie inderdaad dat jouw abonnement is opgezegd. De verhuizing is aangevraagd via jouw Mijn Odido omgeving. In plaats van dat er een verhuizing is doorgevoerd, zie ik alleen de opzegging in het systeem staan. Hoe dit is gebeurd durf ik niet te zeggen, dit is normaal absoluut niet hoe dit hoort te gaan. Ik vermoed dan ook een systeemfout. 

Uiteraard is het niet de bedoeling dat jij hier de dupe van bent. Het klopt wel dat ik het abonnement niet meer kan activeren, maar ik denk graag in oplossing. Het belangrijkste is natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent! 

Ik wil graag een Klik&Klaar Internet abonnement aanbieden op onze kosten tot je weer online bent via de vaste verbinding. Ik kan dit alleen niet zelf voor je bestellen. Wil jij een bestelling plaatsen op de website? Als je mij het bestelnummer doorgeeft, zorg ik er voor dat alle kosten vergoed worden. Houd er wel rekening mee dat er maandelijks een bedrag van €25 wordt afgeschreven, omdat je in wezen een abonnement aangaat. Als je dit bij mij aangeeft, zorg ik er voor dat de credit in het systeem komt te staan. Je kunt het bedrag dan storneren en het openstaande bedrag wordt dan verrekend met de credit. Het klinkt wat omslachtig, maar dit is de snelste manier die ik kan bedenken om jou zo snel mogelijk van internet te voorzien. Je kunt Klik&Klaar bestellen op onze website

Daarnaast begrijp ik uit jouw eerste bericht dat je in eerste instantie een verhuizing wilde doorgeven. Als ik het goed begrijp was het de bedoeling dat wij met jou mee mochten naar de nieuwe woning. Wat fijn! 

Heb je hier inmiddels al iets voor geregeld? Misschien wil je ons nog een kans geven, mocht je nog geen provider hebben gevonden. Ik wil je in ieder geval wijzen op onze mooie Haastmaker deals, wie weet zit hier iets tussen wat past bij jouw wensen: Internet aanbiedingen: al onze deals voor jou | Odido

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of als ik ergens anders bij kan helpen? Weet dat ik er voor je ben, ik help graag! 💛

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025

@Teresa van Odido Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Ik heb gisteren een opzegging ingevoerd, met opzegdatum van 28 feb met de 1 maand opzegtermijn in gedachte. Ik heb nu ineens sinds vandaag geen internet meer. Ik ben hier niet over te spreken, aangezien ik tot 31 maart gewoon internet verwacht geleverd te krijgen door odido

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025

Mij werd de optie aangeboden om een click en klaar abonnement aan te sluiten, maar dan heb ik het probleem dat daar blijkbaar wel een maand opzegtermijn aangehouden wordt. Ik kreeg daar dus te horen dat ik dan ook meteen in April vast zit aan dat abonnement, terwijl ik dan juist geen internet meer nodig heb

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 28 februari 2025

Goed dat je aansluit bij dit topic en mijn oprechte excuses voor dit ongemak. Uiteraard help ik je gelijk verder! ​@Maupth 

Op dit moment durf ik niet te zeggen of het abonnement nog te her-activeren is, omdat de opzegging per direct is doorgevoerd. Ik heb daarom direct een ticket aangemaakt naar de afdeling die hierover gaat, zodat zij dit kunnen onderzoeken. Daarnaast heb ik intern het signaal doorgegeven dat er iets niet goed gaat bij het doorgeven van een verhuizing via Mijn Odido. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je zonder Internet zit. Je mag daarom van mij een Klik&Klaar abonnement bestellen. De kosten hiervan zal ik voor je vergoeden. Echter kan dit wel pas achteraf, omdat je inderdaad een abonnement aan gaat. Betreft de maand opzeggingstermijn hoef je je geen zorgen te maken. Ook deze vergoed ik graag wanneer je vaste verbinding weer werkt. 

Begrijp ik uit jouw bericht goed dat wij ook met jou mee mochten verhuizing? Heb je hier al iets voor kunnen regelen? Mocht je hulp nodig hebben, laat je het mij dan weten? Ik sta voor je klaar! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025

@Teresa van Odido Hallo Teresa, dank voor het meedenken. Dan zal ik een click en klaar set bestellen, en hoop vandaag niet al mijn gbs van mijn telefoon via hotspot op te maken.

Qua verhuizing hebben wij voor nu even besloten geen odido te nemen, en over een paar maanden even te kijken naar met welke provider we verder gaan. Het gaat dus om een opzegging die op 31 maart moet eindigen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 maart 2025

@Teresa van Odido 

Sorry, ik heb geen interesse in een klik en klaar internet abonnement. Ik ben bang voor problemen met een opzegtermijn etc. 

Zou je er wel voor kunnen zorgen dat mijn factuur voor februari wordt aangepast? Ik heb nu voor de hele maand betaald. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2202 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@sgroen89, ik geef je hier graag duidelijkheid over! In dit geval krijg je volgende maand nog een eindafrekening van ons. Hierop zul je zien dat de extra gemaakte kosten vergoed worden en je dit bedrag teruggestort krijgt op je rekening. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen