Sinds gisteren het nieuwe modem van Zyxel. Nu kan mijn camera hub geen goede verbinding krijgen met de modem. Hub wordt wel geïnstalleerd en de verbinding is ook goed, maar er staat dat ik mijn tabo alleen lokaal kan bedienen. Er wordt gesproken over DNS naar 8.8.8.8. Met de klantenservice kom ik er niet uit. Adviseren om contact op te nemen met community.
tapo C420 kan niet verbinden met nieuwe Zyxel modem
Beste antwoord door rvk01
Ik weet niet of dat zal helpen die dns. Maar je kunt het proberen.
Je kunt de dns die de router zelf gebruikt niet wijzigen. Maar je kunt de dns die aan de clients gegeven wordt wel aanpassen. Op het router scherm 192.168.1.1 kun je naar de drie streepjes en dan Netwerkinstellingen > Thuisnetwerk. Daar kun je bij DNS waarden Statisch aanvinken en dan die 8.8.8.8 daaronder opgeven. Klik daarna op toepassen. Let op. Je moet daarna wel je cliënt even opnieuw opstarten omdat die dan die nieuwe DNS setting moet krijgen.
Ik ben benieuwd met welke host die Tapo contact probeert te maken dat dat niet door de DNS server van Odido geaccepteerd wordt. Je gebruikt toch niet "Thuis Veilig Online" van Odido (extra betaalde service van Odido, vergelijkbaar met pihole, een DNS service om onveilige hostnamen te blokkeren).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.