Sinds gisteren het nieuwe modem van Zyxel. Nu kan mijn camera hub geen goede verbinding krijgen met de modem. Hub wordt wel geïnstalleerd en de verbinding is ook goed, maar er staat dat ik mijn tabo alleen lokaal kan bedienen. Er wordt gesproken over DNS naar 8.8.8.8. Met de klantenservice kom ik er niet uit. Adviseren om contact op te nemen met community.
Hallo
Ben je overgestapt naar Odido? Misschien even de tapo voorzien van een reset of de app opnieuw installeren?

Ik weet niet of dat zal helpen die dns. Maar je kunt het proberen.
Je kunt de dns die de router zelf gebruikt niet wijzigen. Maar je kunt de dns die aan de clients gegeven wordt wel aanpassen. Op het router scherm 192.168.1.1 kun je naar de drie streepjes en dan Netwerkinstellingen > Thuisnetwerk. Daar kun je bij DNS waarden Statisch aanvinken en dan die 8.8.8.8 daaronder opgeven. Klik daarna op toepassen. Let op. Je moet daarna wel je cliënt even opnieuw opstarten omdat die dan die nieuwe DNS setting moet krijgen.
Ik ben benieuwd met welke host die Tapo contact probeert te maken dat dat niet door de DNS server van Odido geaccepteerd wordt. Je gebruikt toch niet "Thuis Veilig Online" van Odido (extra betaalde service van Odido, vergelijkbaar met pihole, een DNS service om onveilige hostnamen te blokkeren).
Wat je ook kan proberen:
Bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.
In het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.
Je kan ook nog WiFi 6 uitschakelen door bij draadloos, andere, bij 802.11 modus b/g/n kiezen en toepassen
Bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.
Als het apparaat lokaal gewoon verbinding heeft, en dat werkt goed, hoef je dat volgens mij allemaal niet te doen. Er staat ook dat ie lokaal gewoon te bedienen is.
Het probleem is dat het apparaat geen verbinding kan maken met de server (omdat de app niet werkt en die werkt vooral de server denk ik).
Je kunt de dns die de router zelf gebruikt niet wijzigen. Maar je kunt de dns die aan de clients gegeven wordt wel aanpassen. Op het router scherm 192.168.1.1 kun je naar de drie streepjes en dan Netwerkinstellingen > Thuisnetwerk. Daar kun je bij DNS waarden Statisch aanvinken en dan die 8.8.8.8 daaronder opgeven. Klik daarna op toepassen. Let op. Je moet daarna wel je cliënt even opnieuw opstarten omdat die dan die nieuwe DNS setting moet krijgen.
Ik ben benieuwd met welke host die Tapo contact probeert te maken dat dat niet door de DNS server van Odido geaccepteerd wordt. Je gebruikt toch niet "Thuis Veilig Online" van Odido (extra betaalde service van Odido, vergelijkbaar met pihole, een DNS service om onveilige hostnamen te blokkeren).
Ik zal dit morgen proberen! Bedank voor de tip!
Ik zal dit morgen proberen! Bedank voor de tip!
In het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.
Bovenstaande kan je ook nog proberen door in te loggen op de router interface.
Intern doet ie het wel gewoon goed? Is dat ook via de app?
Kun je zien welke DNS server het apparaat heeft gekregen van de router? Is dat inderdaad de 8.8.8.8? Een alternatief is nog een vast IP, Gateway en DNS instellen. Dan wel in dezelfde IP range als de router maar buiten de DHCP range. b.v. 192.168.1.3 o.i.d.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.