Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem als in dit gesloten topic:

 

 

Kan  iemand voor mij ook de instellingen aanpassen zodat ik de Tapo camera kan verbinden?

Ik ben overgestapt van ziggo naar Odido en had daarvoor geen probleem.

Die instellingen kun je zelf aanpassen. Volg de instructies van @Waqqas in dat andere topic. De Tapo camera's ondersteunen de nieuwe wifi technieken niet die Ziggo niet aanbood in hun router. Daarom kun je die weer uitzetten in de Odido router. 


Ik heb zoals in dat andere topic staat 5Ghz uitgezet, beveiliging staat op WPA2-PSK en ik heb modus omgezet naar 802.11b/g/n Gemengd en de router opnieuw opgestart maar ik krijg de Tapo camera nog steeds niet gekoppeld. Hij koppelt hem in eerste instantie met de Tapo app, hij vindt ook het wifi netwerk maar in de finale koppeling gaat het fout. Moet er nog iets aangepast worden ergens in de instellingen?


@Tommie van Odido kun jij me wellicht helpen? Zie in het andere topic dat jij nog iets hebt aangepast


Ik heb dezelfde gegevens aangepast @Style, als het goed is moet je nu een verbinding kunnen maken. Heb je toevallig in het wachtwoord van je netwerk speciale leestekens staan? Denk aan een komma of vraagteken. Dat kan ook vaak de boosdoener zijn. 


Het wachtwoord van het WIFI netwerk bedoel je? Nee daar zitten geen speciale tekens in.

Het werkt helaas nog steeds niet, hij koppelt de camera niet. Kan het zijn dat het iets te maken heeft dat het adres van de camera zich buiten de range van de Odido router bevind? 


Vindt hij het netwerk wel @Style? Heb je toevallig het MAC-adres voor mij? Kan je het modem rebooten, het kan zijn dat de instellingen nog niet zijn doorgekomen. 


Vindt hij het netwerk wel @Style? Heb je toevallig het MAC-adres voor mij? Kan je het modem rebooten, het kan zijn dat de instellingen nog niet zijn doorgekomen. 


router herstart, werkt helaas nog niet.

ik moet de Tapo camera met de Tapo app koppelen. Dat gaat in 3 stappen:

  1. camera koppelen met bluetooth, geen probleem
  2. netwerk selecteren, dat vindt hij ook gewoon en gaat goed
  3. camera koppelen, daar gaat het fout

MAC adres is: E4-FA-C4-33-E6-F3

 


Vindt hij het netwerk wel @Style? Heb je toevallig het MAC-adres voor mij? Kan je het modem rebooten, het kan zijn dat de instellingen nog niet zijn doorgekomen. 


Heb  je nog een idee voor een oplossing? Zie bovenstaand mac adres.


Hey @Style, ik zie inderdaad dat de camera verbinding maakt. Hij kan alleen op de 2,4 GHz band. Als hij wel verbinding maakt met het modem en niet met de app dan zou ik als ik jou was de fabrikant een berichtje sturen. Hij verbindt namelijk wel met het modem. Je kunt nog proberen om de banden op te splitsen zodat hij alleen met de 2,4 GHz band verbinding maakt.


De tapo forums maar eens afgezocht, ook daar zie ik mensen met dit probleem. Het lijkt er mee te maken te hebben dat de IP range van de camera buiten die van de router valt, zie onderstaand, welke instellingen moeten hiervoor worden aangepast?

 

Hello,

I came in contact with the technical support of TPlink and for the past month, we tried to resolve the problem. Eventually, we solved it by giving a static IP to the camera from my router. The root of the problem was DHCP server that couldn't assign an automatic IP address to my camera. After contacting TP-link tech support an engineer informed me that the camera's IP was 192.168.0.xx and my router was configured to assign IPs only to devices with IP 192.168.1.xx. Thus, by changing the .1 to .0 in my router DHCP configuration and assigning the static IP of my camera I managed to resolve the issue. 


@Style Dat kan door in te loggen in de router (http://192.168.1.1) en naar 'LAN’ te gaan. Daar kun je de IP-range aanpassen. Houd er rekening mee dat je vanaf dat moment naar http://192.168.0.1 moet gaan om op de router in te loggen.

 


Ik heb de instellingen niet aan hoeven passen. Het probleem is op te lossen met een beta firmware update van de Tapo camera. Iemand van Tapo kan die via hun forum voor je klaarzetten. Ik heb de camera nu eindelijk werkend. Dat voor anderen met soortgelijk probleem met deze camera.


Reageer