Skip to main content

Sinds Juni bovenstaande in gebruik bij 1 gb aansluiting.

Ik zit te denken om een 2gb aansluiting te nemen. Mijn vraag is, word de 2gb doorgegeven aan de wifi punten? Dat als ik op een punt een kabel aansluit met een 2.5 gb switch….. gaat dat werken?

 

Alvast dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet.

Jan Balfoort

Hoi @janusjan, leuk dat je overweegt om naar 2 Gbit/s te gaan: een slimme keuze met extra mogelijkheden op je thuisnetwerk! 

Wanneer je switcht naar een hogere snelheid boven de 1 Gbit/s, wordt het modem omgeruild voor een T-75 - als ik me niet vergis. Dit heeft verder geen invloed op de werking van de wifipunten. De wifipunten zullen hooguit opnieuw geconfigureerd moeten worden zodat ze weer aansluiting vinden op het hernieuwde signaal en de hogere snelheden. Als je op een wifipunt een UTP aansluit en die verbindt met een 2.5 Gbit/s switch, zou dit technisch gezien gewoon moeten werken inderdaad.

Veel succes en plezier met de setup! 


Hoi @janusjan, leuk dat je overweegt om naar 2 Gbit/s te gaan: een slimme keuze met extra mogelijkheden op je thuisnetwerk! 

Wanneer je switcht naar een hogere snelheid boven de 1 Gbit/s, wordt het modem omgeruild voor een T-75 - als ik me niet vergis. Dit heeft verder geen invloed op de werking van de wifipunten. De wifipunten zullen hooguit opnieuw geconfigureerd moeten worden zodat ze weer aansluiting vinden op het hernieuwde signaal en de hogere snelheden. Als je op een wifipunt een UTP aansluit en die verbindt met een 2.5 Gbit/s switch, zou dit technisch gezien gewoon moeten werken inderdaad.

Veel succes en plezier met de setup! 

Goedemorgen Jason

Inmiddels is de upgrade uitgevoerd volgens mij. Maar er is niets gezegd over het omruilen van het modem. Gaat dat dan nog gebeuren? Inmiddels 2,5 gb adapter voor laptop en 2,5 gb netwerkadapter voor de Synology nas besteld. Ben benieuwd.

Bedankt nog voor uw antwoord


Hey @janusjan, ik moet Jason hierop corrigeren, alleen bij een verhoging naar 8 Gbit/s ontvang je de T-75. De T-56 kan de 2 Gbit/s gewoon netjes aan. Vandaar dat er een 2.5 Gbit/s poort op het modem zit. Dit is wel de enige poort waar de snelheid doorkomt. 


Hey @janusjan, ik moet Jason hierop corrigeren, alleen bij een verhoging naar 8 Gbit/s ontvang je de T-75. De T-56 kan de 2 Gbit/s gewoon netjes aan. Vandaar dat er een 2.5 Gbit/s poort op het modem zit. Dit is wel de enige poort waar de snelheid doorkomt. 

Hallo Tommie,

Dank voor je antwoord.

Ik begrijp, dat dus de die poort, gevonden overigens, de enige poort is. Daar dan een 2,5 gb switch op aansluiten is een optie. Maar de lan aansluiting op de WX5600, dat blijft nog even open, blijft die gewoon 1GB doorgeven of is die ook geupgrade naar 2,5GB? 

Alvast dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet

Jan Balfoort


Hallo @janusjan 

De Zyxel WX5600 beschikt over 2 2.5 Gbps poorten.


Hallo @janusjan 

De Zyxel WX5600 beschikt over 2 2.5 Gbps poorten.

Hoi

Ha fijn, dat is top. Dan kan ik de 2,5 gb op het modem later gebruiken voor de Synology Nas en de laptop aansluiten op de 5600. Dank voor je antwoord. Straks komt de 2,5 gb adapter voor mijn laptop en dan kan ik lekker hobbien… 


Ik denk niet dat je 2,5 gbit gaat halen. Maar goed, we zullen zien...


Goedenavond,

Nou, de kogel is door de kerk. 

Laptop via netwerkkabel op modem: 2100 om 2100.

Laptop vai netwerkkabel op 1 punt: 1500 om 1900

Laptop via netwerkkabel op punt 2 (iets dichter bij het modem: 1650 om 1950

Kortom, ik ben er wel tevreden mee. 

Nas gaat later direct op het modem, de rest via een punt.

Bedankt voor al jullie hulp, heren. 

Groet

Jan Balfoort


Valt inderdaad niet tegen. Ik had minder verwacht. 


Reageer