Skip to main content

T56 verdraagt Deco M4 mesh niet ziet de Youles 120 niet

  • 11 July 2024
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Jarenlang probleemloos internet van Ziggo. Nu bij Odido, want al jaren Tele2 mobiel klant, en het is alleen maar ellende. Ondanks dat er veel over te vinden is op internet, blijft de technische dienst van de klantenservice de oorzaak bij het Deco netwerk leggen. Na 5x uitleggen dat de Youless 120 het ook niet doet, direct aangesloten en dus niks met het Deco netwerk van doen heeft, wordt dat uiteindelijk toegewezen aan het aantal apparaten op 1 lan poort. De T56 is het in ieder geval niet wordt stelling beweert, want  oude protocollen op de Deco. Ik heb spijt van deze overstap in ieder geval. Vanavond voetbal met horten en gestoten gezien. Uiteindelijk het Deco systeem in router mode gezet en de Youless daarop aangesloten. Draaide gelijk weer. Nou nog een splitter tussen de modem, Deco en de T56 en de laatste is omzeild en slechts daar voor de tv.

We gaan het zien. De snelheid zal iets lager zijn, maar stabiliteit en betrouwbaarheid zijn meer waard dat snelheid.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Guzzi V65 

Het is ook een mogelijkheid om de Deco ipv de Zyxel aan te sluiten op de mediaconverter. Mogelijk dat het dan beter werkt.

Je hoeft enkel in de Deco app bij more, advanced, IPTV/VLAN, dit in te schakelen, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, opslaan en de mediaconverter herstarten.

Dat is precies wat ik gedaan heb, al zou dat niet nodig hoeven te zijn.

Je zou er vanuit moeten mogen gaan dat overstappen niet tot dit soort problemen leidt.

Via de Deco draait het al een stuk beter.

Die T56 slikt wel meer niet zo blijkt als je wat verder zoekt op internet.

Als het bijzondere protocollen zouden zijn, zou ik er begrip voor op kunnen brengen, maar dat is niet het geval.

 

De laatste 3 dagen stabiel en haperingsvrij met ca 250 Mbps up en down, ongeacht locatie in huis, via Deco.

In eerste instantie zonder splitter, maar dat gaf niet het verwachte resultaat.

Splitter ertussen gezet en nu dus probleemloos.

Odido, doe hier iets mee!

Stel bijvoorbeeld optioneel betere hardware ter beschikking zoals een Fritzbox van AVM.

 

 

Reageer