Skip to main content

storing in wifi waarbij alle apparaten de verbinding verliezen


Helaas ervaar ik de laatste weken veel uitval van mijn Wifi, in de logboeken kan ik enkel terug vinden dat er rond het zelfde tijdstip een PING OF DEATH ATTACK (afzender Ali) plaats vind, als "oplossing" kan ik mijn wifi even uitzetten en weer aanzetten, en hierna alle apparatuur aan en uitzetten (ip refresh), maar dat is natuurlijk niet structureel en erg vervelend,

 

Hoe kom ik van deze aanvallen af?

 

Bob

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BWU 

Iedereen ziet deze meldingen in zijn logboek maar deze melding veroorzaken geen problemen met de verbinding. De firewall blokkeert alle pogingen om in je thuisnetwerk te komen en daarvan zie je een melding in de logboek.

Ervaar je geen problemen met bekabeld internet? Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de Zyxel? Misschien zit er een boosdoener tussen dus je zou eens kunnen testen met niks anders bekabeld aangesloten.

Bekabeld:

Pc, tv en thermostaat

Eerst ook nog een 3e wifi-extra punt maar een 3e punt werd mij afgeraden omdat dit juist het probleem zou kunnen veroorzaken.

 

Wifi: 2 x wifi extra punt,

18 LSC lampen

2 lsc stopcontacten

1 laptop

4 mobieltjes

1 EZVIZ deurbel

1 EZVIZ gong

1 vaatwasser

1 soundbar

1 nest hub2

1 nest mini

En 1 nest speaker

 

 

Bekabeld netwerk heeft geen problemen met internet verlies

Reputatie 7
Badge +15

@BWU 

Dat zijn best veel apparaten maar ook niet zoveel dat de limiet voor het aantal WiFi cliënten is bereikt.

Is het veel werk om de router eens te voorzien van een fabrieksreset en alles opnieuw instellen?

Veel werk... ben ik een uurtje mee bezig net van de week gedaan om te kijken of het hielp, heeft geen oplossing geboden helaas,

 

Ondertussen weet ik het dus niet zo goed meer

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BWU, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je 2,4 GHz band overbelast wordt. Dit komt vooral door je LSC lampen. Staan de lampen ver weg van het modem en/of wifipunten toevallig? Daarnaast zie ik dat je een gastnetwerk hebt aangemaakt met hetzelfde SSID als je normale netwerk. Dit is niet heel handig en kan verwarrend zijn voor je apparaten. Daarnaast is het gastnetwerk ook niet echt bedoelt voor je smart apparatuur. Het gastnetwerk is namelijk erg beperkt en hierdoor kun je problemen ervaren. Hopelijk kun je wat met deze tips om je netwerk te verbeteren! 

@Tommie van Odido bedankt voor de tips,

 

inmiddels heb ik mijn gasten netwerk een andere SSID gegeven, de wifi punten bevinden zich overlappend in een straal van 7 meter van elkaar en de lampen bevinden zich maximaal 5 meter van een wifi-punt af (enkel houten vloeren en dunne muren),

Ik heb deze problemen nooit ervaren met mijn vorige provider, zeker niet de overbelasting, je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat er geen beperking op het aantal apparaten zou zijn met een glasvezelnetwerk met een grote up en download snelheid,

 

Tevens wil ik mijn ontevredenheid uitspreken over de Zyxel apparatuur netwerksite en M-pro app, het is erg onduidelijk welk punt in de mesh mijn apparatuur aan stralen, 

 

Momenteel vind ik dan ook dat ODIDO niet voldoet aan mijn verwachtingen.

Reputatie 7
Badge +9

Welke apparaten heb je verbonden met het gastnetwerk @BWU? De overbelasting komt door te kort aan dekking waardoor je cliënts te veel gaan vragen van je wifi. Vooral je lampen. 

De Mpro app werkt inderdaad op dit moment niet volledig, dit komt door een firmware bug, ook de topologie werkt niet optimaal. Dit wordt opgelost in een volgende update! 

@Tommie van Odido, na jou tip heb ik het gasten netwerk uit gezet, maar hoe gaan we het voor elkaar krijgen om wel al mijn lampen en andere apparatuur weer netjes online te krijgen en houden?

 

Reputatie 7
Badge +9

Zorg dat je je wifipunten bedraad aangesloten hebt en op goede plekken zet zodat alles een goede dekking heeft @BWU. Dan moet het goed gaan!

Als je het modem bijvoorbeeld in de meterkast hebt staan kan het ook helpen om het modem met een Cat7 kabel of hoger (tussen ONT en modem) naar de woonkamer of andere kamer te trekken. 

@Tommie van Odido,

 

Het verplaatsen van het modem zou in mijn geval zeer weinig uit mogen maken gezien deze in de meterkast staat welke gescheiden is van de woonkamer doormiddel van een 3 mm board plaat,

 

Het aansluiten van de plus punten met behulp van een utp kabel gaat extra kosten met zich meebrengen, gezien er belooft is dat het Mesh zou werken door middel van een wifi verbinding lijkt me dan ook dat dit gewoon zou moeten kunnen, de verbinding tussen de wifi extra punten is ook stabiel, 

 

Bij mijn vorige provider heb ik hier ook geen enkel probleem mee gehad het netwerk via de TP-Link Deco punten had perfecte dekking in en rondom het huis.

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan je de UTP-kabels gratis opsturen @BWU. Zal ik dit doen? 

De kabels zijn de kosten niet, het netjes wegwerken hiervan is een groter probleem, vandaar dat we ook gekozen hebben voor een wifi mesh

Reputatie 7
Badge +3

@BWU Ik snap dat dit dan geen optie is. 

@eric of @Waqqas Hebben jullie misschien nog een ander idee om dit op te lossen? Alvast bedankt voor het meekijken! 

Reputatie 7
Badge +14

Als de TP-link DECO's goed werkte kun je die ook nu weer inzetten.

De DECO's kunnen direct als router functie aan de ONT worden gekoppeld, zet dan wel VLAN=300 in de Deco. Je kunt het ook als Access Point mode inzetten en aan de Zyxel koppelen met een ethernet kabel. Zorg in dat geval wel dat je de wifi van de Zyxel uitzet.

@eric deze waren eigendom van me vorige provider,

 

Ik begrijp uit alle reacties dat er eigenlijk niet een passende oplossing is, welke mijn vorige provider wel aanbood, inmiddels heb ik spijt van mijn overstap

Reageer