Skip to main content

Na jaren lang bij KPN met een Fritzbox  FiTZ!Box 7590, ervaar ik nu grote problemen met opzetten van mijn Sonos systeem. Allereerst lijkt verbinden met de Sonosservers voor controleren account etc niet te lukken.
Na veel gedoe een nieuw Sonosaccount aangemaakt en mij Sonos spelers (Play1) compleet fabriek gereset. Nu heb ik twee van de drie daarin gekregen maar de derde weigert. Deze blijkt hangen op communicatie met de Sonosservers voor het controleren van de juiste versie van mijn app die op mijn telefoon staat. Daarnaast kan ik ook geen Spotify account toevoegen aan mijn Sonosaccount als service. Hier lijkt ook een koppelingsprobleem te zijn. Veel errors die ik eerder nooit gehad heb. Dit ligt naar mijn idee toch echt aan het Zyxel T-56 instellingen of mogelijkheden die nu beperkend zijn voor oudere hardware.

Wellicht is er iets bekend over het succesvol opzetten van een Sonos systeem met Play1 op de Zyxel T-56 met specifieke instellingen, Ik lees ook iets over firmware updates.

Marcel

@eric zeker! Daarna heb ik ook nog geprobeerd de Sonos bekabeld te verbinden, dat werkt gewoon (daarna neemt die automatisch het netwerk ook over, dus draadloos zou dan ook moeten werken erna).

Hoi, inmiddels een half jaar verder, ik neem aan dat die genoemde firmware update inmiddels al uit is (en al op mijn Zyxel T-56 staat). Desondanks heb ik dezelfde problemen met mijn Sonos Play:1. Suggesties waren om Wifi6 uit te zetten (b/g/n en niet b/g/n/ax), 5GHz uit te zetten (en dus ook EasyMesh uit) en terugzetten naar WPA2-PSK. Er zitten geen rare tekens in mijn SSID en ook niet in het password. Ik heb de Play:1 ook nog bedraad aangesloten én de Veilig Thuis beveiliging daarop uitgezet (en zelfs op het hele netwerk). Plus ik heb een nieuw Sonos-account aangemaakt. Allemaal zonder resultaat. Ik doorloop de installatie van Sonos en bij de laatste stap, na het invoeren van het WiFi password, zegt hij dat het niet lukt om te verbinden.Vóór ik begon heb ik een factory reset uitgevoerd van de Sonos speaker.

De foutmelding die ik krijg is bij WiFi: ‘We konden geen verbinding maken met “Thuis”. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.’
Bij bedraad is het dezelfde melding, alleen staat er niets tussen de “”. Rare melding ook want er is natuurlijk geen wachtwoord nodig voor bedraad. Als ik bij bedraad op ‘Probeer het opnieuw’ druk, vraagt hij ook ineens om een wachtwoord (dat er niet is voor bedraad netwerk). Ik heb app versie 80.10.06 van 15 oktober.

Op de Fritz!Box die ik te leen had van XS4ALL werkte het jaren probleemloos maar sinds de overstap naar Odido heb ik het niet aan de gang kunnen krijgen. Alle andere draadloze en bedrade dingen werken inmiddels wel op de T-56.

Wat kan ik nog proberen? 

Reageer