Skip to main content

Na jaren lang bij KPN met een Fritzbox  FiTZ!Box 7590, ervaar ik nu grote problemen met opzetten van mijn Sonos systeem. Allereerst lijkt verbinden met de Sonosservers voor controleren account etc niet te lukken.
Na veel gedoe een nieuw Sonosaccount aangemaakt en mij Sonos spelers (Play1) compleet fabriek gereset. Nu heb ik twee van de drie daarin gekregen maar de derde weigert. Deze blijkt hangen op communicatie met de Sonosservers voor het controleren van de juiste versie van mijn app die op mijn telefoon staat. Daarnaast kan ik ook geen Spotify account toevoegen aan mijn Sonosaccount als service. Hier lijkt ook een koppelingsprobleem te zijn. Veel errors die ik eerder nooit gehad heb. Dit ligt naar mijn idee toch echt aan het Zyxel T-56 instellingen of mogelijkheden die nu beperkend zijn voor oudere hardware.

Wellicht is er iets bekend over het succesvol opzetten van een Sonos systeem met Play1 op de Zyxel T-56 met specifieke instellingen, Ik lees ook iets over firmware updates.

Marcel

 

Hallo @marcel spaan 

Er zit blijkbaar een bug in de firmware van de T56 waardoor bepaalde apparaten niet kunnen verbinden, een nieuwe firmware wordt getest en hiermee is het hopelijk opgelost.

Mocht je de Fritzbox nog hebben dan zou je deze kunnen aansluiten op de mediaconverter en hierop het T-Mobile/Odido profiel selecteren of andere ISP met VLAN 300.


Dank je voor het antwoord. Is er ook bekend wanneer het vrijgeven van de firmware gepland staat?
Ik moet van KPN de Fritzbox terugsturen dus dat is niet echt een optie.


@marcel spaan 

De verwachting is dat de update in maart wordt uitgerold maar zodra een moderator jouw topic ziet kan hij/zij de update nu alvast naar jouw router pushen.


Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Sonos systeem sinds de overstap naar Odido en dit modem. Als dit met een update van de firmware opgelost kan worden heel graag! Ook mijn Remarkable weigert een verbinding te maken met de Zyxel. Klantenservice bij Remarkable heeft de logbestanden bekeken en zij geven aan dat er een probleem is met het uitgeven van IP-adressen in de router.


Hi @Simeom, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een reactie achterlaat. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Het modem zal uit zich zelf de update uitvoeren en de verbinding zal dan ongeveer vijf minuten wegvallen. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je apparaten. 


Hi @Simeom, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een reactie achterlaat. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Het modem zal uit zich zelf de update uitvoeren en de verbinding zal dan ongeveer vijf minuten wegvallen. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je apparaten. 

Geweldig Tommie, dankjewel!


Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Sonos systeem sinds de overstap naar Odido en dit modem. Als dit met een update van de firmware opgelost kan worden heel graag! Ook mijn Remarkable weigert een verbinding te maken met de Zyxel. Klantenservice bij Remarkable heeft de logbestanden bekeken en zij geven aan dat er een probleem is met het uitgeven van IP-adressen in de router.

De update heeft mij beter en snellere verbindingen gebracht waarvoor dank aan Tommie.

Geen werkend Sonos systeem helaas.
Er blijven verbindingsproblemen bestaan met de Sonos players, Problemen bij toevoegen van Spotify als service, geen verbinding als de app controleert of het de meest actuele is (wat het is), geen verbinding bij toevoegen van item aan de playlist , geen toevoegen van Sonos (Play1) aan systeem. Begin toch wel de zwakke kwaliteit van de door Sonos ontwikkelde software platvorm erg zwaar te voelen. 

 


Hallo @Tommie van Odido ,

 

Zou je mij ook de nieuwe firmware willen sturen?

En kan ik dat ook handmatig?

Ik heb zelf namelijk ook het probleem met de JBL link Portable 🙂

 

Vriendelijke groet


@Krijtenburg Ik heb @Tommie van Odido meteen een bericht gestuurd met de vraag of hij de update uit wilt sturen. Op dit moment is hij er niet, maar ik weet zeker dat hij dit maandag gelijk op zal pakken! 

Wat bedoel je precies met handmatig? De update moet echt vanuit ons worden uitgestuurd, je kunt dit niet zelf doen. 

 


Hi @Simeom, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een reactie achterlaat. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Het modem zal uit zich zelf de update uitvoeren en de verbinding zal dan ongeveer vijf minuten wegvallen. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je apparaten. 

Geweldig Tommie, dankjewel!

En het werkt. Dank voor jullie snelle reactie en oplossing!


Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Sonos systeem sinds de overstap naar Odido en dit modem. Als dit met een update van de firmware opgelost kan worden heel graag! Ook mijn Remarkable weigert een verbinding te maken met de Zyxel. Klantenservice bij Remarkable heeft de logbestanden bekeken en zij geven aan dat er een probleem is met het uitgeven van IP-adressen in de router.

De update heeft mij beter en snellere verbindingen gebracht waarvoor dank aan Tommie.

Geen werkend Sonos systeem helaas.
Er blijven verbindingsproblemen bestaan met de Sonos players, Problemen bij toevoegen van Spotify als service, geen verbinding als de app controleert of het de meest actuele is (wat het is), geen verbinding bij toevoegen van item aan de playlist , geen toevoegen van Sonos (Play1) aan systeem. Begin toch wel de zwakke kwaliteit van de door Sonos ontwikkelde software platvorm erg zwaar te voelen. 

 

Denk dat e.e.a. inderdaad ook aan de kant van Sonos niet helemaal op orde is. Niet kunnen verbinden met de Era 300 is opgelost met de nieuwe firmware, had vooral met IP adres verkrijgen te maken denk ik. Problemen die jij aanvullend noemt herken ik, waarbij het soms wel en soms niet werkt. Klantenservice Sonos kan je hier hopelijk mee helpen.


Ik ervaar ook dezelfde problemen met mijn Sonos systeem sinds de overstap naar Odido en dit modem. Als dit met een update van de firmware opgelost kan worden heel graag! 
groetjes Irina


@Irina P Ik heb het gelijk doorgegeven aan @Tommie van Odido. Hij is op dit moment niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit oppakt zodra hij terug is. @Sven-Odido zou jij het anders kunnen oppakken? Alvast super bedankt! 


Vrouwlief is al een week chagrijnig omdat ze geen muziek af kan spelen en ik het degene was die het verkloot had...

Maar ik heb dus ook een Zyxel T56 modem… Help!

Nielsch


Ohjee! @Tommie van Odido of @Sven-Odido lossen dit zo snel mogelijk op. Dank voor je geduld!


Goedemorgen, 

Vroeger zat ik bij KPN, maar sinds een paar weken ook aangesloten op de glasvezel van Odido met Zyxel T-56 modem. Internetsnelheid is prima, maar de connectie met de Sonos soundbar op mijn TV is drama. 

Ga je bijvoorbeeld van TV naar Netflix, heb ik geen geluid en vice versa. Of van de Playstation naar TV, wil het geluid ook lang niet altijd mee gaan. Beeld doet het, maar je hoort helemaal niets meer. 

 

Een reset van het TV kastje (voeding uit het TV kastje trekken) of TV zorgt ervoor dat het geluid terugkeert op het medium waar je op dat moment wilt kijken, maar ik ben niet van plan dit elke keer te doen. 

is er een manier om dit op te lossen, want met KPN werkte alles naar behoren. 

Vriendelijke Groeten,

Menno


Hey @M.Hut, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je mij iets meer informatie kunnen geven hierover?

  1. Hoe heb je de soundbar verbonden met je televisie? 
  2. Heb je de soundbar verbonden met Wifi of bedraad aangesloten?
  3. Heb je de Sonos al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Alvast bedankt.


Goedemiddag Tommie,

  1. soundbar is verbonden aan tv met HDMI
  2. soundbar is Wifi aangesloten
  3. ik heb ge-update en toen heeft het systeem alle nieuwe verbindingen gelegd. 

 


Thanks voor je reactie @M.Hut!

Nu ben ik erg benieuwd naar de omschakelingen van zender of device. Je geeft aan dat als je van TV naar Netflix gaat dat het geluid wegvalt, ga je dan naar Netflix op de Mediabox of switch je van applicatie? Als van PS5 naar TV switched maak je dan gebruik van een headset of komt het geluid uit van de PS5 uit de soundbar? 


Goedemorgen T

Thanks voor je reactie @M.Hut!

Nu ben ik erg benieuwd naar de omschakelingen van zender of device. Je geeft aan dat als je van TV naar Netflix gaat dat het geluid wegvalt, ga je dan naar Netflix op de Mediabox of switch je van applicatie? Als van PS5 naar TV switched maak je dan gebruik van een headset of komt het geluid uit van de PS5 uit de soundbar? 

Goedemiddag Tommie, 

Als ik van TV naar Netflix ga, dan druk ik gewoon op het “Netflix” logo op de afstandsbediening. Heel soms wil ik switchen van applicatie (dus app openen die geïnstalleerd staat op de TV), maar ik kan niet echt concluderen dat het 1 of ander de storing juist wel of niet veroorzaakt.

Geluid van PS5 komt 8/10 keer uit de Sonos bar, die andere 2 keer heb ik een headset toegepast. Ook hier kan ik geen conclusie in trekken wat wel/niet stoort.

Verder moet ik toevoegen dat ik telefonisch gebeld heb met een collega van jou, omdat mijn internet verbinding niet tot stand kwam voor enige tijd: ik had afgelopen vrijdagavond geen TV. Dit probleem ondervind ik overigens vaker dan mij lief is, zelfs nu er een WIFI versterker aanwezig is. Nu lijkt het er dus op dat mijn Babyfoon (merk Qute) storing veroorzaakt, maar het is onbespreekbaar om deze uit te zetten. Wat nog weleens wil helpen is de voeding uit de mediabox te trekken, maar om dit telkens te doen zie ik niet als werkbare situatie. Mijn wederhelft is a-technisch dus die weet echt niet waar te beginnen als ik afwezig ben. 

Zijn er mogelijkheden deze issues op korte termijn op te lossen? Want de irritatie begint dermate toe te nemen (vooral bij mijn wederhelft).  

Met KPN had ik gewoon nooit last met huidige apparatuur in de huiskamer, en naar die situatie wil ik terug. 

 

 

 

 

 


Hey @M.Hut, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb het wifinetwerk onderzocht en ik zie niet heel veel issue's, wel zie ik dat de dekking van het modem niet optimaal is wat voor een verstoring kan zorgen. Ik heb je op de lijst gezet zodat er morgen de nieuwe firmware naar het modem gepushed wordt. Daarnaast heb ik Wifi 6 uitgeschakeld en WPA-3 op WPA-2 gezet. Het kan zijn dat apparaten nu aan gaan geven dat WPA-3 vereist is, dit is niet het geval. Je dient op die apparaten dan het netwerk volledig te vergeten en opnieuw te verbinden. Zou je het een paar dagen willen aankijken na dat de nieuwste firmware er op staat? Voer voor nu een powerflip uit dan neemt het modem de instellingen over. Hopelijk gaat het hierna al een stuk beter!

 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Goedemorgen Tommie, 

Ik heb de instructies gevolgd die jij hebt doorgegeven. Op dit moment lijkt de ontvangst van TV stabiel, evenals het schakelen tussen verschillende kanalen (Tv naar PS, of TV naar Netflix) en weer terug.

Ik ga het in gaten houden, hoop dat het zo blijft. 

Groeten,

Menno

 

 

 

 

 


Hey @M.Hut, bedankt voor de terugkoppeling! Ik ben blij om te horen dat het stabiel is op dit moment. Ik hoop dat het zo blijft. 


Beste @Tommie van Odido,

Ik ben onlangs verhuisd en toen hebben wij de Zyxel T-56 van Odido geinstalleerd. Sindsdien is het ook mij niet gelukt om te verbinden met de Sonos, super jammer. Zou je voor mij ook deze firmware naar het modem kunnen pushen? Ik heb al eerder met jullie en met sonos gebeld en de meeste instellingen aangepast (zoals WPA-2, bandbreedte, kanalen), helaas zonder succes. Hopelijk werkt dit wel!

Hartelijk dank!


Hi @emmavsteenbergen, ik wil er graag voor zorgen dat jij ook de nieuwe update ontvangt, zodat je weer van de Sonos gebruik kan maken! Ik zie alleen geen Zyxel T-56 aangesloten staan, maar een T-54. Wil je voor me dubbelchecken of het klantnummer in je profiel overeenkomt met jouw abonnement? Alvast bedankt! 


Reageer