Skip to main content

Hoi, inmiddels een half jaar verder sinds de volgende oplossing:

Ik neem aan dat die genoemde firmware update inmiddels al uit is (en al op mijn Zyxel T-56 staat). Desondanks heb ik dezelfde problemen met mijn Sonos Play:1 als anderen. Suggesties waren om Wifi6 uit te zetten (b/g/n en niet b/g/n/ax), 5GHz uit te zetten (en dus ook EasyMesh uit) en terugzetten naar WPA2-PSK. Er zitten geen rare tekens in mijn SSID en ook niet in het password. Ik heb de Play:1 ook nog bedraad aangesloten én de Veilig Thuis beveiliging daarop uitgezet (en zelfs op het hele netwerk). Plus ik heb een nieuw Sonos-account aangemaakt. Allemaal zonder resultaat, ook in combinatie.

Ik doorloop de installatie van Sonos en bij de laatste stap, na het invoeren van het WiFi password, zegt hij dat het niet lukt om te verbinden.Vóór ik begon heb ik een factory reset uitgevoerd van de Sonos speaker.

De foutmelding die ik krijg bij WiFi is: ‘We konden geen verbinding maken met “Thuis”. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.’
Bij bedraad is het dezelfde melding, alleen staat er niets tussen de “”. Rare melding ook want er is natuurlijk geen wachtwoord nodig voor bedraad. Als ik bij bedraad op ‘Probeer het opnieuw’ druk, vraagt hij ook ineens om een wachtwoord (dat er niet is voor bedraad netwerk). Ik heb Sonos app versie 80.10.06 van 15 oktober.

Op de Fritz!Box die ik te leen had van XS4ALL werkte het jaren probleemloos maar sinds de overstap naar Odido heb ik het niet aan de gang kunnen krijgen. Alle andere draadloze en bedrade dingen werken inmiddels wel op de T-56.

Wat kan ik nog proberen?

Hey @InterPaul, welkom op onze Community!

Goed om te lezen dat je het een en ander al hebt uitgeprobeerd. De issues die bekend waren gingen over wifi verbindingen maar niet bedraad. Jij geeft aan dat hij zelfs bedraad niet werkt. Ik ben bang dat Thuis Veilig Online hem blokkeert. Zou je dit eens willen opzeggen en als dat gereed is opnieuw willen verbinden? Als het dan nog niet werkt dan kun je het beste een berichtje sturen naar Sonos Support. Dan kan het zijn dat er iets mis is met de box omdat de bedrade verbinding niet werkt.  


Dat leek mij ook. Ik heb het uitgeschakeld voor het IP-adres van de Sonos en later ook voor de hele router uitgeschakeld. Dat maakte geen verschil helaas. Wat voegt opzeggen daar aan toe? En kan ik dan ook gelijk weer abonneren als het niet helpt?


Reageer