Skip to main content

Sinds de overstap naar Odido werkt de Sonos niet meer. Het gaat om één Ikea Symfonisk Boekenplankluidspreker die ik via de Sonos app aan het netwerk wil koppelen. Er zijn geen speciale stappen nodig omdat het een Ikea product is.

In de Sonos app wordt de luidspreker herkent, ik kan koppelen, audio-pin wordt uitgevoerd en ik maak dan zelf verbinding met het “Sonos-netwerk”. Maar dan moet ik het wachtwoord voor het Wifi netwerk geven, en daar crasht hij op. Hij geeft aan: “We konden geen verbinding maken met het *netwerknaam*. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.
Het wachtwoord en het netwerk zijn zeer zeker niet foutief (dit ondersteunen ook andere topics). Het is echt ergens een instelling in de router oid. 

Er zijn al verschillende topics over problemen met Sonos en die heb ik allemaal(?) al doorgelezen en gevolgd, maar na vele uren van proberen krijg ik het niet voor elkaar. Hopelijk is er iemand die mij toch kan verblijden met een oplossing. 

Wat ik heb geprobeerd:

• Sonos zelf een harde reset gegeven
  • Nieuw Sonos account aangemaakt (huis van mijn moeder, ging eerst op mijn account, gaf geen problemen maar nu maar direct een nieuwe aangemaakt)
  • Sonos bedraad geprobeerd (werkt ook niet, maar is sowieso geen permanent mogelijke oplossing)
  • 5G uitgezet (hernoemen ook geprobeerd)
  • EasyMesh uitgezet
  • Bandbreedte 2.4G op 20mhz
  • Kanaal vastgezet vs automatisch
  • Max clients van 32 naar 24
  • Beveiliging op WPA2
  • Beschermende framerates: uitgezet
  • Gast netwerk uit
  • 802.11 modus op b/g/n gemengd
  • DNS statisch op: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
  • UPnP staat aan
  • via Sonos Windows-app kon ik Sonos toegang geven voor de Firewall ofzo. Daar gaf hij een goed op.
  • Ouderlijk toezicht staat uit

Misschien ben ik nog iets vergeten te proberen, maar ik kan het nu zelf niet meer bedenken. 

Hi ​@Den Daaf

Voor de App is het verwijderen en opnieuw installeren niet genoeg. Kan je eens deze stappen volgen; Reset the Sonos app | Sonos

Hallo. Is dit probleem voor jullie opgelost? 
ik heb namelijk hetzelfde probleem. 

met vorige provider kpn nooit problemen mee gehad. Deze router lijkt heel lastig te zijn met het verbinden. 

ik heb 5ghz uitgezet 

sonos app en apparaat zijn gereset

lukt niet om te verbinden. 

hoor het graag als jullie een oplossing hebben gevonden. 

App gereset,geen verandering.

Reageer