Skip to main content

Zie titel, ik krijg mijn Sonos Arc met geen mogelijkheid aan de Wifi.

Heb de juiste WPA instellingen ingevoerd, netwerk draait nu op 2.4GHz, 802 modus staat op gemengd, Sonos gereset, router opnieuw opgestart en nog steeds doet ie het niet. Moedeloos word je ervan. Wie kijkt er met me mee?

 

Hey @sanderdeno, welkom op onze Community!

Kan je eens proberen om Wifi 6 op 5 te zetten en WPA-3 op WPA-2? Lukt het niet dan heb ik hier nog een aantal tips voor de Sonos:

  1. Verbind de Sonos direct via ethernet: Een snelle manier om Sonos opnieuw te verbinden is door een van je Sonos-apparaten rechtstreeks met een ethernetkabel op de Zyxel T-56 modem aan te sluiten. Dit kan helpen om een stabiel netwerk te creëren waarmee je andere Sonos-apparaten kunnen verbinden (Sonos Support).
  2. Sonos opnieuw configureren voor het nieuwe netwerk:
    • Open de Sonos-app en ga naar 'Instellingen' > 'Systeem' > 'Netwerk' > 'Draadloze installatie'. Volg de instructies om de nieuwe wifi-instellingen in te voeren.
    • Als dit niet werkt, probeer dan je Sonos-apparaten te resetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw in te stellen volgens de nieuwe netwerkdetails. Let op dat het resetten alle bestaande instellingen, playlists en favorieten wist​ (Sonos Support)​.
  3. Router-instellingen controleren:
    • Zorg ervoor dat de 2.4GHz en 5GHz netwerken verschillende namen (SSID's) hebben om interferentie te verminderen.
    • Controleer of de firewallinstellingen van je Zyxel T-56 modem geen belangrijke poorten blokkeren die Sonos nodig heeft. Dit kun je doen door poort forwarding in te stellen voor de poorten die Sonos gebruikt​

 


Hoi Tommie,

Dank voor je reactie. Ik heb al deze zaken al geprobeerd, inclusief het naar fabrieksinstellingen (laten) zetten van de router en de Sonos Arc, echter zonder enige vorm van resultaat. Zelfs de ethernetkabel pakt ie niet. 

Het stomme is dat toen ik bij Ziggo zat, dit echt een plug&play verhaal was. Tot nu toe met zowel Chromecast als met de Sonos Arc alleen maar gedoe met jullie modem. 


Bekabeld werkt hij ook niet @sanderdeno? Heb voor de zekerheid de instellingen zelf aangepast. Kan je het modem 30 seconden stroomloos maken en opstarten? Daarna kijken of je wel verbinding krijgt?


Hij doet nog steeds niks. Bij het gebruiken van de ethernetkabel én opnieuw fabrieksinstellingen van de Arc, krijg ik de prompt dat ie wifinetwerk met de naam "" niet kan vinden. Daarna nogmaals geprobeerd en krijg ik de melding in bijgevoegde screenshot...

 


Ik heb geen idee hoe, maar na heel prutsen doet ie het weer! In ieder geval bedankt voor het meedenken. Je mag het topic sluiten en/of verwijderen. 


Hi @sanderdeno, ik ben in ieder geval heel blij om te lezen dat het nu helemaal gelukt is! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan kan je hier altijd een nieuw topic voor starten. Ik wil je een hele fijne dag wensen! 


Reageer