Goedemiddag,
Ik ben nu ruim een jaar bij T-mobile/Odido. Voorheen Ziggo. Toen had ik last van traag internet op zolder. Zo'n 10mb/s. En beneden was dat al wat beter richting de 100mb/s.
Sinds Odido is de situatie omgedraaid zonder aanpassing van alle apparatuur. Ik heb 4 Deco's M9 met de Zyxel router. De Deco's zijn ingesteld als acces points. Toen nog door de monteur gedaan.
Alle Deco's zijn bedraad aangesloten via de Zyxel. Op zolder nog met een switch extra er tussen. Cat6 kabels.
Nu haalt die op zolder bij een abonnement van 1000 mb een snelheid van 500-600mb. Dat vind ik prima.
Maar beneden (en ook op de 1e verdieping) zit ik de laatste tijd op 10mb of soms nog slechter. Ping enorm hoog en internet gaat echt traag. Al paar keer optimalisatie geprobeerd maar werkt niet. Dit speelt al wel sinds de overstap naar T-mobile, maar de buurman heeft nu nieuwe modem en daardoor hier nu een extra probleem/stoorzender.
Hebben jullie hulp en tips. Want dit werkt niet lekker en de tv doet het daardoor ook niet namelijk.
Alvast vriendelijk dank