Skip to main content

Ik kan ODIDO online tv niet verbinden met de hotspot van mijn smartphone (Samsung Galaxi S21 FE 5G).

Het gaat om een PHILIPS 55OLED856/12. Dan krijg de mededeling dat er iets fout is gegaan. Kabelaansluiting en huis WIFI werkt wel normaal.

Bij mijn SALORA 24HA220 krijg te zien "Je kan niet inloggen. Want ODIDO TV werkt alleen met een vaste Odido Internetverbinding op dit apparaat", terwijl ook hier de app wel werkt met een wifi-aansluiting.

Voor het gebruik van de app op een tv is het nodig dat deze is verbonden met een Odido thuis aansluiting. het werkt dus niet via een hotspot. je zou dan de app op je telefoon moeten zetten en dan casten naar de televisie.

Hoi,

Dank voor de snelle reactie!

Verbinding met een Odido thuis netwerk is blijkbaar niet nodig met andere wifinetwerken. Op de camping kan is ODIDO online tv wel bekijken op mijn Salora via het camping wifi netwerk.

Daarnaast verdwijnt het castsymbool in de app op het moment dat ik via hotspot wil verbinden.

Hallo @Gyauhm 

Je hebt de Odido Online tv app en de Odido tv app, hier staan de verschillen uitgelegd:

https://community.odido.nl/televisie-536/alles-over-de-odido-tv-app-voor-smart-tv-s-333670

Hoi,

Op mijn Salora tv heb ik de Odido tv app kunnen installeren. De specs van deze tv voldoen ook helemaal aan hetgeen nodig is voor Odido tv online. De app werkt ook buitenshuis op een extern wifikanaal (van de camping bijvoorbeeld). Maar niet, en dat is het eigenlijke probleem, via hotspot. Terwijl alle andere apps (Netflix, Youtube, Canal + enz.) dat wel doen.

Speciaal Internet ongelimiteerd aangeschaft om ongestoord met een sterk signaal (hotspot) tv te kunnen kijken.

Ook casten vanaf mijn telefoon werkt niet omdat het castsymbool ontbreekt!!

Groet,

Gyauhm

Hoi,

Dank voor de snelle reactie!

Verbinding met een Odido thuis netwerk is blijkbaar niet nodig met andere wifinetwerken. Op de camping kan is ODIDO online tv wel bekijken op mijn Salora via het camping wifi netwerk.

Daarnaast verdwijnt het castsymbool in de app op het moment dat ik via hotspot wil verbinden.

Dan zou je bijna denken dat het wifinetwerk van de camping toevallig een vaste odido aansluiting is, waardoor dat dus wel werkt. Officieel werkt de smart tv app namelijk alleen op vaste odido netwerken, niet via bijvoorbeeld hotspots, netwerken van andere providers etc. 

Reageer